Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Društvene mreže prerastaju u 'komercijalne mreže'

Zbog daljnjeg razvoja tehnologije, društvene mreže donose brojne prilike za pojedince, ali i kompanije

Internetske društvene mreže sve više prerastaju u "komercijalne mreže" za kompanije i preobrazit će tržište rada, stvarajući pritom još povoljnije prilike za pojedince i organizacije, prognozira Manpower, najveća svjetska tvrtka za posredovanje u zapošljavanju.

"Društvene mreže se zapravo pogrešno nazivaju društvenima, jer one sve više postaju komercijalni entiteti, koji utječu na način na koji kompanije posluju", objašnjava Jeff Joerres, izvršni direktor Manpowera.

"Skupine koje u prošlosti iz raznih razloga nisu mogle pronaći svoje mjesto u tradicionalnoj radnoj populaciji, sada mogu obavljati poslove putem društvenih mreža. Upravo su te, 'neiskorištene', ali znanjem bogate društvene skupine ključne za suočavanje sa starenjem populacije i pronalazak novih talenata", dodaje Joerres.

Angažman prema potrebama
Virtualne baze talenata pružaju poslodavcima pristup raznolikoj radnoj snazi, koju mogu angažirati prema potrebama i bez obzira gdje se nalaze. Zbog daljnjeg tehnološkog razvoja, u budućnosti će se mnogi kvalitetni poslovi nuditi upravo tim, virtualnim putem, jer će zbog jednostavnog "plug and play" sustava radnici moći odrađivati razne zadatke, bez obzira na udaljenost. Primjerice, ako tvrtka ima neki specifičan problem, moći će se obratiti pojedincu-stručnjaku, koji će im riješiti problem po znatno povoljnijoj cijeni.

Na nedavno završenom Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu, Joerres je upozorio na rastuću snagu i potencijal društvenih mreža, putem kojih organizacije, lakše nego ikada, mogu dolaziti do svježih i inovativnih ideja. Primjerice, sada se zaposlenik i njegov izvršni direktor mogu spojiti u društvenoj mreži te komunicirati u neformalnom i opuštenom okruženju, što može dovesti do otkrivanja novih metoda rada i inovativnijih prijedloga.

Takav skupni i inovativni misaoni sklop koji karakterizira društvene mreže, podiže angažman zaposlenika i poboljšava percepciju, budući da i zaposlenik i kompanija zaista zajednički postižu ciljeve.

Zastarjela pravila
Međutim, poslodavci prvo moraju osnažiti svoju web strategiju i prilagoditi se novim trendovima, budući da je u Manpowerovom istraživanju provedenom nad 34.400 poslodavaca diljem svijeta, njih 75 posto izjavilo da njihove kompanije nemaju razvijenu službenu politiku koja bi se odnosila na upotrebu društvenih mreža.

Od onih kompanija pak, koje imaju propisanu takvu politiku, većina njih je zastarjela, budući da su one mahom propisivane 90-ih godina u vrijeme razvoja interneta, kada su kompanije "strahovale" od slabijeg angažmana zaposlenika i pada produktivnosti. (V. K.)

Izvor: Manpower

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.