Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Što je Knowledge Management?

Menadžment znanja se odnosi na uporabu i povećanje znanja u organizacijama

Menadžment je dio hijerarhije koja uključuje nadzor (supervision), menadžment (management) i vodstvo (leadership). Nadzor je vezan uz pojedinačne zadatke i zaposlenike na operativnoj razini u organizaciji ili u organizacijskoj jedinici.

Menadžment se odnosi na grupe i prioritete na taktičkoj razini. Vodstvo je vezano uz svrsishodnost i promjene na strateškoj razini, piše eBizMags. Menadžment znanja se stoga odnosi na uporabu i povećanje znanja u organizacijama uzimajući u obzir ciljeve organizacije.

Pojmovno određenje menadžmenta znanja (Knowledge Management)
Menadžment znanja ima nekoliko definicija:

  • Menadžment znanja je eksplicitan i sistematičan menadžment vitalnog znanja i pridruženih procesa stvaranja, prikupljanja, organiziranja, difuzije, korištenja i eksploatacije. Menadžment znanja zahtijeva pretvorbu osobnog znanja u korporativno znanje, koje se može dijeliti i prikladno primijeniti u organizaciji.
  • Menadžment znanja odnosi se na kritična pitanja prilagodbe organizacije, njezinog preživljavanja i kompetencija, s obzirom na rastuće diskontinuirane promjene u okolini. U osnovi, on utjelovljuje organizacijski proces, s ciljem sinergijske kombinacije podatkovnih i informacijskih kapaciteta procesiranja informacijskih tehnologija te kreativnih i inovativnih kapaciteta ljudskih bića.
  • Menadžment znanja je formalizacija i pristup iskustvu, znanju i ekspertizi koji otvara nove mogućnosti, omogućuje superiorne performanse, potiče inovacije i povećava vrijednost za korisnika (Beckman, 1997).
  • Menadžment znanja je dobivanje odgovarajućeg znanja, za odgovarajuće ljude, u odgovarajućem trenutku, da bi oni mogli donijeti najbolje odluke (Petrash, 1996).
  • Menadžment znanja je proces prikupljanja (capturing) kolektivne ekspertize u poduzeću, bez obzira na mjesta gdje se pojavljuje – u bazama podataka, na papiru, ili u glavama ljudi – te njezine distribucije na mjesta gdje može proizvesti najveću vrijednost (Hibbard, 1997).
  • (Menadžment znanja je) … rastuća disciplina menadžmenta koja uključuje lociranje, organiziranje, prijenos i korištenje znanja te ekspertize unutar organizacije, u cilju obavljanja poslovnih aktivnosti (Turner, 1999).
  • Menadžment znanja znači primjenu procesa stvaranja, održavanja, primjene, dijeljenja i obnavljanja znanja, da bi se poboljšale organizacijske performanse i stvorila vrijednost (Allee, 1997). Allee umjesto menadžmenta znanja upotrebljava izraz korištenje znanja (leveraging knowledge), jer menadžment previše upućuje na kontrolu, koja je koncept industrijskog doba.

  • Cijeli članak pročitajte na:

    [ " border="0">

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.