Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Zaposlenike se više ne može motivirati starim metodama

Danas se najviše pozornosti pridaje sigurnosti i radnog mjesta i stabilnom zaposlenju

Recesiji se u razvijenim zemljama možda nazire kraj, no, njezin će utjecaj na radnu snagu biti dubok i dalekosežan, posebice u najrazvijenijim zemljama svijeta. Globalna studija koju je provela američka konzultantska tvrtka Tower Watson pokazuje da je recesija značajno izmijenila način shvaćanja posla i poslovnih lidera, dok je istovremeno dramatično ubrzala društvene promjene koje su potaknute rastućom nezaposlenošću.

U usporedbi s istom studijom iz prošle godine, ove su godine zaposlenici značajno umanjili svoja karijerna očekivanja, a sve je manje onih koji su zadovoljni svojim poslom i smatraju da mogu i dalje napredovati. Umjesto tih faktora, danas se najviše pozornosti pridaje sigurnosti radnog mjesta i stabilnom zaposlenju.

Želja za navedenim je toliko jaka, pa se čini da je recesija postavila temelje za "zaposlenike novog doba". Naime, čak 80 posto ispitanika ističe da se na poslu žele "usidriti", dok ih je polovica istaknula da žele raditi samo za jednog poslodavca cijeli svoj radni vijek. Ostatak njih pak, tijekom svog radnog vijeka želi promijeniti najviše dva do tri poslodavca. Ovakvi su rezultati u potpunoj suprotnosti sa trendovima koji su bili prisutni prije krize – česta promjena poslodavaca i dinamika koja jamči ubrzani razvoj i napredovanje.

Ne zamaraju se zbog bonusa i edukacije
Međutim, danas, sa značajno manje prilika za novo zaposlenje i uza sve veću nesigurnost, nije čudno što su mnogi zaposlenici zbog sigurnosti i stabilnosti radnog mjesta, spremni žrtvovati prilike za razvoj karijere.

Polovica, od ukupno više od 20.000 ispitanih, ističe da im se na njihovom trenutnom radnom mjestu ne pružaju prilike za napredovanje, a čak ih 40 posto smatra da će, ako žele napredovati, morati mijenjati posao. Unatoč tome, njih 80 posto ističe da aktivno ne traže novo zaposlenje.

"Recesija je natjerala mnoge zaposlenike da razmisle o svojim prioritetima i dugoročno se 'obvežu' svom poslodavcu u zamjenu za koliku-toliku sigurnost – unatoč rezanju troškova, gašenju projekata, ukidanju bonusa i edukacije, koji su tradicionalno korišteni za zadržavanje zaposlenika", upozorava Laura Sejen, stručnjakinja za sustave nagrađivanja iz Tower Watsona.

Povratak na staro
Još značajnije, studija je pokazala da u trenutnom ekonomskom okruženju, zaposlenici sve više cijene lidere koji se s njima mogu emocionalno povezati, zabrinuti su za dobrobit drugih te imaju jasno izražen integritet i empatiju. Čak je 80 posto ispitanika izjavilo da od poslovnih lidera najviše traže pouzdanost, što je dvostruko više od broja onih koji od poslovnih lidera traže vješto upravljanje financijama.

Nick Tatchell, stariji konzultant iz britanske podružnice Tower Watsona, upozorava da lideri moraju odigrati ključnu ulogu u ponovnom podizanju morala i motivacije svojih zaposlenika u post-recesijskom razdoblju. "Neće biti dovoljno stvoriti tek radno okruženje u kojem će se zaposlenici odlično osjećati. Morat će učiniti mnogo više od toga", upozorava Tatchell.

Međutim, pridobivanje povjerenja demotiviranih i demoraliziranih zaposlenika neće biti nimalo jednostavno. Stručnjaci iz Tower Watsona upozoravaju: metode kojima se organizacijama upravljalo prije recesije, danas više ne vrijede i nemaju više nikakav značaj. Potrebne su korjenite promjene u međusobnim odnosima poslodavaca i zaposlenika. U suprotnom, "povratak u normalu je gotovo nemoguć". (V. K.)

Izvor: management-issues.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.