Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Velika količina informacija guši radnike

Sve više zaposlenika dolazi do "podatkovne točke pucanja", odnosno ne uspijevaju se nositi s navalom podataka.

Čovjekova sposobnost obrade informacija ima granice koje se u današnje vrijeme nastoje rastegnuti, nanoseći pritom štetu poslovanju. Istraživanje provedeno na 1.700 stručnih radnika u pet zemalja na pet kontinenata utvrdilo je da većinu zaposlenika ometa prevelika količina informacija koju moraju obraditi na poslu.

Njih je 62 posto je izjavilo da kvaliteta njihovog rada povremeno opada jer nisu u stanju dovoljno brzo izvući bitno iz sve sile podataka. Također, 59 posto anketiranih je procijenilo da je opseg informacija s kojima se suočavaju porastao od ekonomske krize, piše Ozren Podnar u Poslovnom dnevniku.

Istraživanje agencije LexisNexis dovelo je do sličnih rezultata kao i istraživanje iz 2008. Obje su studije zaključile da su stručni radnici došli do "podatkovne točke pucanja", odnosno da se ne uspijevaju nositi s navalom podataka. Ispitanici tvrde da pola radnog vremena provode zaprimajući i upravljajući podacima, što je 10 posto duže no prije dvije godine.

Ispitanici kažu da im je od sile informacija između 35 i 50 posto nepotrebno za obavljanje posla te pozivaju poslodavce da uvede brža računala i, još važnije, specijaliziranu tehnologiju s kojom bi se "višak" informacija filtrirao. Tko se osjeća zasut informacijama snalazi se tako da briše dio prispjelih podataka ne provjerivši o čemu se radi.

Tako postupa 91 posto anketiranih Amerikanaca te 84 posto Kineza. Takva taktika se ponekad osvećuje, jer velik postotak radnika bar jednom tjedno treba pretražiti stare e-mailove da bi pronašao važan podatak. A stari e-mail možda više nije u arhivi.

Posljedice preopterećenosti informacijama su prekoračeni rokovi, nepotpuno obavljeni poslovi zbog nemogućnosti pravovremenog pronalaska potrebne informacije i sukobi među kolegama oko pogodnog načina organiziranja informacija. Osim što im takva situacija umanjuje produktivnost, ugrožava im i psihičko zdravlje pa se više od polovice radnika osjeća demoralizirano.

"Stručni radnici jedva drže glavu iznad plime podataka", kaže Michael Walsh iz LexisNexisa. "Poslodavci ne smiju zaposlenicima samo dobaciti pojas za spašavanje i nadati se najboljem. Moraju uložiti u praktična rješenja. Poslodavci koji preuzmu inicijativu i ulože u specijaliziranu tehnologiju, alate i obuku mogu izbjeći značajne gubitke u pogledu smanjene produktivnosti. Štoviše, takve bi kompanije bi mogle steći natjecateljsku prednost pred ostalima", napominje Walsh. (T. B.)

Izvor: Poslovni dnevnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.