Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Za dobivanje posla presudna je - pismenost!

Sposobnost vještoga pisanog izražavanja u svrhu razmjene ideja, motiviranja i nagovaranja uvećava zaposlenikovu vrijednost za organizaciju.

Naznake nepismenosti u molbi za posao i u životopisu ostavit će loš dojam kod poslodavca, osim ako se i sam ne muči s pravopisom i gramatikom. No, što ako kadrovici pažljivo proučavaju kvalitetu pisanja kandidata i na njoj temelje odluku o zaposlenju, čak i ako nije riječ o radnome mjestu za koje je spisateljska vještina presudna? Ako poslodavci to ne čine, trebali bi, savjetuje poslovni analitičar Kris Dunn.

"Smatram da je u slučaju kad su kandidati podjednaki po svemu ostalom poželjno zaposliti onog koji se najbolje pismeno izražava", napisao je Dunn u internetskom magazinu HR Capitalist.

Za početak, mnoga radna mjesta uključuju pisanu komunikaciju s klijentelom. Elektronička je pošta alat temeljen na sposobnosti pisanja. Loše napisani e-mailovi ili drugi dopisi mogu razljutiti primatelje više od nesuvislih govorancija saborskih zastupnika. Miješanje č i ć, ije i je, nepoznavanje tvorbe futura I. ili neslaganje roda, broja i padeža mogu navesti čitatelja da posumnja u smislenost poslovanja s poduzećem koje zapošljava takve zaposlenike, piše Ozren Podnar u Poslovnom dnevniku.

Osim što ljude živcira nepoznavanje pravopisa i gramatike, još je teži učinak nejasno napisanih poruka koje je potrebno odgonetnuti, ili, još gore, koje primatelj pogrešno shvati i posljedično poduzme pogrešne korake. Osim što je pisanje važno samo po sebi, tko dobro piše, vjerojatno dobro i govori. Tko nije sposoban složiti suvislu rečenicu na papiru, imat će teškoća i pri usmenoj komunikaciji s klijentima.

Opet, to može skupo stajati poslodavca čak i ako dotičnom zaposleniku komunikacija nije primarni zadatak. Dovoljno je da joj povremeno pribjegava. Sposobnost vještoga pisanog izražavanja u svrhu razmjene ideja, motiviranja i nagovaranja uvećava zaposlenikovu vrijednost za organizaciju. Dobro napisan tekst povoljno utječe gotovo na svakoga - klijente, kolege, poslovne partnere i medije.

Da biste utvrdili stupanj kandidatove pismenosti, prilagodite tom kriteriju proces odabira zaposlenika. Najpogodnije je da provjerite kandidata tako da on i ne shvati da testirate njegove spisateljske sposobnosti. Jedna mogućnost jest da mu nakon razgovora za posao uputite molbu koja uključuje pisani odgovor.

Odaberite temu koju ste "slučajno" zaboravili obraditi na intervjuu te ga zamolite da vam odgovori u pismenom obliku. Neka pitanje bude relevantno za dotično radno mjesto i dovoljno detaljno da zahtijeva odgovor u tri ili četiri odlomka.

Dobro pisanje ukazuje na organiziran um koji je sposoban skupljati i razvrstavati podatke na sistematičan način te pomagati drugima da razumiju pojmove. U svakome tko dobro piše krije se potencijalan prodavač, akviziter i propagandist. Kvalitetan autor vjerojatno ima i emocionalnu inteligenciju koju poslodavac također može iskoristiti u komercijalne svrhe.

Ako su vam važne kandidatove spisateljske vještine, a trebale bi vam biti, pobrinite se da kandidate odabiru vaši najpismeniji suradnici, a ne oni koji se i sami muče s pisanim izražavanjem. Oni neće prepoznati dobrog autora, a ako ga i prepoznaju, odbacit će ga zbog ljubomore.


(T. B.)

Izvor: Poslovni dnevnik

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.