Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Sedam 'smrtnih grijeha' za nove zaposlenike

Početak na novom poslu nije lak, a prvih nekoliko tjedana su ključni za vašu budućnost u novoj tvrtki.

Čestitamo, dobili ste novi posao! Težak dio je gotov, zar ne? Pa baš i ne! Prvih nekoliko tjedana u novoj tvrtki su ključni – oni mogu odrediti hoće li vaša budućnost u toj tvrtki izgledati kao raj ili kao čistilište. I ovdje se ne radi o savladavanju tehničkih aspekata posla. Jednako je važno, ako ne i važnije, kako se na svom novom poslu ponašate.

Stoga kada počnete raditi u novoj tvrtki izbjegavajte ovih sedam 'smrtnih grijeha':

Ignoriranje kulture
Prilagodba korporativnoj kulturi jedan je od najvećih izazova za svakog novog zaposlenika. Koliko se trebate družiti? Vole li kolege više telefonske pozive, e-mailove, ili razgovor licem u lice? Obući cipele ili tenisice? Mnogi aspekti korporativne kulture mogu biti suptilni i lako ih možete previdjeti. Umjesto toga, promatrajte sve. Dođite na posao pola sata ranije i ostanite nešto kasnije samo kako biste promatrali kako se ljudi ponašaju – kada idu na kavu, gdje ručaju, kako završavaju dan isl.

Arogancija
I tvrtke mogu potaknuti aroganciju kod novih zaposlenika, ako se prema njima odnose kao prema spasiteljima. Rezultat je da oni često inzistiraju da se sve obavlja na njihov način, jer su oni tobože genijalni. Umjesto toga, slušajte i učite. Uzmite si vremena da shvatite tvrtku i kako funkcionira prije nego što krenete u križarski pohod.

Skrivanje
Obrnuta stvar od arogancije je sramežljivost, koja također nije dobra. Gradite odnose od prvog dana. Odvojite nešto vremena za networking s kolegama kroz neformalne razgovore kako biste saznali što ostali rade i kako to utječe na vas. To je također dobro za upoznavanje korporativne kulture.

Nejasna očekivanja
Kada ne znate što se od vas očekuje, teško da ćete uspjeti ispuniti očekivanja. Održite sastanak sa svojim nadređenim i raspravite odgovornosti vezane uz vašu poziciju te kako će se mjeriti uspjeh. Što su prioriteti? Kako ćete informirati nadređenog o napretku projekta? Kako će se vaš rad ocjenjivati?

Odbijanje priznavanja greške
Svi griješe, a novi zaposlenici griješe mnogo. No, nemojte napraviti grešku misleći da ako ne priznate da ste pogriješili to nitko ne zamjećuje. Umjesto toga, prihvatite odgovornost, ispravite stvar i krenite dalje.

Talasanje
Uvođenje promjena prije nego što ste za njih dobili odobrenje drugih - i prije nego što ste shvatili zašto se stvari obavljaju na način na koji se obavljaju – prije će voditi ruganju nego hvalospjevima. Umjesto toga, razmišljajte otvoreno. U potpunosti shvatite postojeće procese i procedure prije nego što predložite svoje promjene (ako mislite da su neophodne), kako biste mogli utemeljeno dokazivati da su potrebne.

Izbjegavanje povratne informacije
Ne morate čekati šest mjeseci ili godinu da saznate kako vam ide. Zapravo, ako toliko dugo čekate to bi moglo vas, vaš tim, pa čak i cijelu tvrtku skrenuti s kursa. Stoga, zatražite kratak sastanak s nadređenim nakon mjesec dana. Raspravite s njime što ste napravili ispravno, te gdje ste pogriješili i kako to možete popraviti.

Početak na novom poslu nikada nije lak. Ako znate da ste skloni nekom od ovih grijeha, prestanite s time i pretvorite tu spoznaju u vrlinu – prije nego što bude prekasno. (T. B.)

Izvor: Monster.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.