Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako upravljati razinom stresa na poslu?

Jeste li pod stresom na poslu? Imate li više zadataka nego što ih stignete obaviti? Osjećate li ikada da ste na kraju radnog dana dalje od cilja nego što ste bili na početku?

Ako je odgovor potvrdan, niste sami. Naravno, svima nam se dogodi 'ludi' dan kada se čini da sve ide krivo, no ako se stalno osjećate pod stresom zbog pritiska u uredu, donosimo nekoliko savjeta što možete učiniti:

Ne pokušavajte obaviti previše
Često si postavljamo posve nerazumne zahtjeve. To samo doprinosi pritisku i zbog toga smo zapravo manje efikasni. Podsjetite se da je sasvim u redu ne biti savršen cijelo vrijeme.

Odredite prioritete
Kada dođete na posao prvo napravite listu onoga što taj dan morate obaviti – i prionite na posao. Prvo obavite zadatak kojeg se najviše grozite – kada to savladate bit ćete toliko zadovoljni sa sobom da ćete 'prohujati' kroz ostatak posla. Na kraju dana odvojite 10 minuta da pregledate listu i isplanirajte zadatke za sljedeći dan.

Naučite reći ne
Često preuzmemo posao koji nije naša odgovornost zato što se užasavamo uznemiriti nekoga ako kažemo ne. No, postoje granice onoga što možete odraditi i ne biste se trebali bojati to i reći. Ako je vaš šef prezahtjevan, smireno mu objasnite da ne možete obaviti sve odjednom i upitajte ga koji zadaci su prioritet. I on mora znati postavljati prioritete.

Organizirajte se
Očistite svoj radni stol. Razvrstajte dokumente. Svakoga dana odvojite vremena da raščistite rutinske e-mailove i dokumentaciju. Pokušajte se s jednim dokumentom baviti samo jednom – odmah ga riješite ako je moguće. I oduprite se iskušenju da stalno provjeravate e-mailove. Tako najviše vremena 'ode u vjetar'.

Planirajte unaprijed
Razjasnite koji su vam rokovi i prema tome planirajte. Ne odgađajte veliki projekt do 'zadnjeg časa' – to će vam samo uzrokovati nepotreban dodatni stres. Razlomite ga u manje 'komade' i obavite nešto svakoga dana. Tako će vas zadatak manje iscrpiti i nećete paničariti, niti raditi prekovremeno da biste dostigli rok.

Redovito uzimajte pauze
Uvijek uzmite pauzu za ručak i, ako možete, izađite da svjež zrak. To će vam 'pročistiti' misli i pomoći vam da se koncentrirate. Ako redovito radite prekovremeno, barem jednom tjedno posjetite teretanu, masažu, ili se samo nađite s prijateljima na piću, tako da se natjerate da s posla odete na vrijeme.

Uzmite godišnji odmor
Potrudite se da u potpunosti iskoriste godišnji odmor. Bez svakoga se može – tvrtka se neće raspasti ako vas nema nekoliko dana. A nitko na samrtnoj postelji nije poželio da je više vremena proveo u uredu. Ključno je da pravilno pogodite ravnotežu kako biste uživali, a ne užasavali se, ići na posao, te da se možete isključiti kada odete na odmor.

Ako se unatoč pridržavanju ovih uputa osjećate da se jednostavno ne možete nositi sa zahtjevima koji se pred vas postavljaju, razgovarajte sa svojim nadređenim o tome. Objasnite mu pod kojim ste pritiskom i predložite nekoliko načina kako bi se stvari mogle unaprijediti.

Na primjer, ako vam šef daje mnogo zadataka u 'zadnji čas', pitajte ga možete li održavati redovite sastanke kako biste odredili što treba napraviti sljedeće i planirali unaprijed kako to ostvariti. Pokušajte biti pozitivni u pristupu i predložite stvari koje će poboljšati situaciju i za vaše kolege u uredu.

A ako i to ne pomogne, ne bojte se razmisliti o svojem položaju. Sebi dugujete da radite posao koji ćete uživati raditi. Ako ste stalno pod stresom i na poslu se osjećate loše, trebali biste razmisliti da krenete dalje. Razmislite o široj slici i razmislite što zapravo želite. Zaboravite na očekivanja drugih – usredotočite se da si nađete ulogu na poslu s kojom ćete zaista biti zadovoljni. (T. B.)

Izvor: Monster.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.