Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Što NE učiniti kada novi zaposlenik dolazi u tvrtku?

Oduševljenje nakon dobivanja posla, može vrlo brzo splasnuti. Već nakon prvog dana na novom radnom mjestu.

Naime, iako regrutacijski i selekcijski proces mogu biti sjajno osmišljeni, neki poslodavci, čini se, zaboravljaju na još jedan važan element kod zapošljavanja – uvođenje novog zaposlenika u posao. Svaka tvrtka, ako ga već nema, trebala bi razmisliti o usvajanju programa uvođenja novih zaposlenika u posao.

Neki od najčešćih problema s kojima se novi zaposlenici susreću svog prvog dana na poslu su:

  • Nitko ih ne dočeka nakon što dođu u ured i nitko ne zna da danas počinju raditi.
  • Nema ciljeva, programa rada, materijala ili rasporeda za uvođenje u posao.
  • Nema sigurnosne propusnice za ulazak u zgradu (poslana je na drugo mjesto).
  • Nitko nema vremena za ručak, svi su prezauzeti.
  • Kolege su novom zaposleniku poželjeli sreću i izrazili mu dobrodošlicu u non-stop rad.
  • Nadređeni ne zna što bi s njim ili gdje da ga smjesti.

    Ovo su odlični primjeri onoga što tvrtke NE bi smjele učiniti kada novi zaposlenik dođe prvi dan na posao. Zaposlenik će naime biti razočaran i (opravdano) se pitati je li donio pravu odluku kada je prihvatio posao. Kada se govori o regrutiranju, većina smatra da to znači "locirati, prepoznati, intervjuirati i zaposliti" i tu stvar završava. No, zapravo, taj proces nikada ne bi smio završiti i trebao bi predstavljati svakodnevnu aktivnost. Ključan korak pri tome koji se često propusti je uvođenje u posao.

    Nije izuzetno važno samo osmisliti, već i zaista provesti dobar program uvođenja zaposlenika u posao. Dijelovi tog programa su vrlo jednostavni i pomažu u stvaranju pozitivne atmosfere za prvi dan na poslu, kao i za godine koje dolaze. Uspješan program uvođenja u posao ima tri osnovna elementa – sudionike, materijale i vremenski okvir.

  • Sudionici – treba odrediti tko će sve biti dio procesa i tko će sudjelovati u programu uvođenja u posao. Svaki sudionik trebao bi u potpunosti razumjeti program kako bi odaslao produktivnu i konzistentnu poruku.
  • Materijali – treba imati definiran plan aktivnosti i raspored. Teme mogu uključivati: poruku dobrodošlice, povijest tvrtke, proizvodi/usluge, konkurencija, politike/procedure, informacije o odjelima itd.
  • Vremenski okvir – regrutacijski proces bi trebao biti neprekidan. To će poboljšati angažman i komunikaciju sa zaposlenicima što rezultira manjom fluktuacijom i zadovoljstvom zaposlenika na dugi rok.

    Nadalje, postoji nekoliko još jednostavnijih naputaka za sprječavanje da novi zaposlenici prvog dana na poslu dožive negativno iskustvo, kao što su:

  • Određivanje osobe koja će dočekati novog zaposlenika i provesti ga po tvrtki/odjelu.
  • Slanje maila dobrodošlice kako bi sadašnji zaposlenici saznali za novog kolegu.
  • Radno mjesto mora biti pripremljeno u potpunosti – radni stol i stolica, računalo, e-mail adresa, uredski materijal isl.
  • Unaprijed naručene posjetnice s ispravno napisanim imenom, izravnim brojem telefona i e-mail adresom.
  • Unaprijed dogovoren ručak s kolegama.
  • Unaprijed dogovoreno kratko upoznavanje s višim menadžmentom ako je moguće.

    Upamtite, male stvari su važne, a prvi dojam je sve. Zaista je razočaravajuće ako zaposlenik započne raditi na novom poslu osjećajući se više kao problem, nego kao rješenje. (T. B.)

  • Izvor: TLNT

    MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.