Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako postati omražen na poslu u 10 koraka

Čini vam se da 'zlobnici' dobro prolaze u životu, a vrline gube na vrijednosti? Niste u pravu – krenete li tim putem, uspjet ćete samo izgraditi imidž osobe koju nitko ne voli, ali ne i uspjeh.

Kako postati omražen na poslu u 10 koraka

Istina, postoje visoko pozicionirani ljudi kojima nedostaje vrlina no, oni su svoj uspjeh vjerojatno 'zaradili preko noći', za razliku od vas koji ste prvo ulagali u obrazovanje, napredovanje, dokazivanje na poslu i sl.

Kruške i jabuke

Nemojte se uspoređivati s takvima i misliti da bi vam oni trebali biti uzor u izgradnji karijere. Kao prvo, niste u istoj startnoj poziciji. Oni su u relativno kratkom roku postali visokopozicionirani, zahvaljujući brojnim razlozima i zaleđu koje vi nemate.

Vaš uspon na društvenoj ljestvici, baziran na takvom obrascu ponašanja, može vas etiketirati samo kao - 'uredskog gnjavatora i dosadnjakovića': to je osoba koju nitko ne voli i s kojom nitko ne želi raditi…

Simptomi 'gnjavatora':

1) Vaša intima je 'javno dobro'

Ma dajte, to je naprosto jezivo. Nabijate komplekse ljudima koji nemaju emotivni (i intimni) život ili ga imaju, ali im 'ne cvjetaju ruže'. Ako prepričavate istinite anegdote, ljudi će to smatrati odbojnim. Ako pretjerujete, mislit će da ste glupavi. Kako god okrenete, gubite.

2) 5 minuta pretvarate u 50 minuta

Jedina stvar koju ljudi mrze više od sastanka je sastanak koji traje dulje nego što je potrebno. Nemojte biti jedan od onih 'pametnjakovića' koji postavljaju suvišno dodatno pitanje (vezano uz njihov, a ne interes kolektiva), preuzmu riječ i sastanak pretvaraju u svoju privatnu 'sapunicu'.

3) Hvalite se svojim materijalnim blagodatima

Držite monolog o svom paketu dionica, savršenom novom automobilu, obiteljskom biznisu kako biste ostalima pokazali da ste bolji od njih? Nitko to ne voli, pogotovo u današnje vrijeme.

4) Ulizujete se šefu

Ovo je najiritantnija i najomraženija osobina. I ne treba je pretjerano obnjašnjavati.

5) 'Puknut' ćete ako morate šutjeti

„Mislim kako nije u redu da samo visoko pozicionirani menadžeri imaju pravo na besplatna parkirna mjesta. Mislim da bi se ta privilegija trebala proširiti i na srednji menadžment.“ Epilog? Uvođenje novog pravila: više nitko nema pravo na besplatno parkirno mjesto. Svi su bijesni. Pouka? Ponekad je pametnije naprosto – šutjeti.

6) Hvalite se promaknućem ili povišicom

Ne morate se osjećati loše ili poricati svoj uspjeh ako vam netko postavi pitanje o tome ali, proslavite poslovne uspjehe u krugu bliskih prijatelja, a ne kolega s posla. Možda će reći da im je drago zbog vas ali, zapravo nije.

7) Dežurni ste agresivac

Ako uživate status lidera, možda se možete provući s ovakvim stavom. No, na poslu se situacija vrlo brzo može preokrenuti, a vi izgubiti svoju moć. Jednom kada se to dogodi, 'platit' ćete za svoja (loša) djela.

8) Zaobišli ste pravila i hvalite se time

Ako ste nekako uspjeli zaobići uvriježeno poslovno pravilo ili 'ugrabiti' svoju priliku u nekoj konkretnoj situaciji, zadržite to za sebe i nemojte podijeliti s kolegama. Neki će možda dobiti ideju da se potuže šefu, a gotovo svi će biti ljuti na vas – uključujuć i šefa.

9) Umišljate da ste Mr. Savršeni

Uvijek se negdje nađe pojedinac koji misli da je puno bolji nego što zaista je. Ako ste i vi takvi, ne samo da će svi o vama misliti loše već je i vrlo vjerojatno da će sudbina pronaći način kako vas 'spustiti na zemlju'.

10) Zabijate 'nož u leđa'

Da se razumijemo: ako je netko zaista zloban, okrutan i nekorektan, poduzmite što već morate kako biste se zaštitili. Ali, nemojte to učiniti nekome tko je dobar. Ako tu osobu, iz bilo kojeg razloga, ne podnosite, pokušajte to 'izraziti' na neki drugi način, a ne služeći se lažima i podmetanjima.  (M.M.)

Izvor: CBSnews 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.