Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Jeste li i vi dobar šef?

Sigurno ne želite da vas zaposlenici stalno ogovaraju i prigovaraju načinu na koji vodite posao, zar ne? Nije teško biti dobar šef. Zapravo, to je jednako lako kao i – biti loš.

Jeste li i vi dobar šef?

Ako želite da vas zaposlenici cijene i poštuju, pokušajte slijediti neke od sljedećih savjeta:

1) Uvedite učinkovit nadzor

Ne možete očekivati da vaši zaposlenici budu produktivni ako ne provodite učinkovit nadzor. Dajte im jasne upute, budite čvrsti u donošenju odluka i upravljajte zaposlenicima na način da maksimalno potičete njihove talente i vještine.

2) Osigurajte kvalitetno mjesto rada

Kao poslodavac imate dužnost osigurati mjesto rada od svih rizika: osigurajte protupožarne aparate i druge instrumente osiguranja (alarm). Prostora mora biti uredan, suh, topao i radnici se u njemu moraju osjećati ugodno i sigurno.

3) Potičite dobre međuljudske odnose

Pozitivno radno okruženje i tolerancija uvijek bi trebali biti prisutni među zaposlenicima. To možete postići kroz razgovore na seminarima, različitim aktivnostima ili na tim building-u. Vi imate ključnu ulogu u posredovanju ukoliko  se dva zaposlenika sukobe oko nečega. Mirna i ugodna radna atmosfera povećava učinkovitost i daje bolje poslovne rezultate.

4) Ulažite u svoje zaposlenike

Zaposlenici, posebno stručnjaci, cijene mogućnost kontinuiranog usavršavanja svojih vještina. Osigurajte im seminare i radionice na kojima će stjecati nova znanja, koja će im pomoći u još uspješnijem obavljanju posla, a vama donijeti još bolje poslovne rezultate.

5) Definirajte učinkovitu proceduru zapošljavanja

Jedan od najvećih izazova za svakog poslodavca je pronalaženje dobrih zaposlenika. Tome, prije svega, prethodi vama dobra priprema za razgovor za posao i kreiranje liste pitanja kroz koju ćete dobiti najkvalitetnije informacije o kandidatu: ispitati njegovu poslovnu prošlost i potencijal poslovne budućnosti - kod vas.

6) Motivirajte zaposlenike

Dobar šef može motivirati zaposlenike kroz razne nagrade i priznanja. Zapamtite: nagrade uvijek moraju biti javne, a kritike se rješavaju iza zatvorenih vrata!

7) Uvažavajte konstruktivne kritike

Samo zato što ste šef, ne znači da ste izuzeti od kritika. Zapravo, očekujte da ćete kad-tad tijekom karijere čuti kritiku na svoj rad ili metode rada, ali nemojte to shvatiti negativno već iskoristite dobivene informacije kako biste popravili određene slabosti. Kritike nemojte shvaćati osobno – zaista nije moguće svima udovoljiti.

8) Razgovarajte sa svojim zaposlenicima

Komunikacija je dvostrani proces – biti dobar šef znači da niste samo vi taj koji govori cijelo vrijeme. Ponekad treba znati i saslušati ono što drugi imaju za reći.

9) Budite dobar primjer

Kao šef, uvijek morate pokazati zaposlenicima da dolazite na vrijeme na posao, radite svoj posao dobro i ne dozvoljavate da vaš privatni život utječe na kvalitetu obavljanja posla.

10) Izbalansirajte duhovitost i autoritet

Nije loše da vaši zaposlenici vide i vašu ležernu, šaljivu stranu. Postoje prilike u kojima se možete pokazati upravo u takvom svjetlu, posebno izvan radnog vremena. No, unutar ureda stavite naglasak na autoritet, a zaposlenicima dajte na znanje da očekujete disciplinu i savjesno obavljanje posla.

'Dobar' šef nije samo osoba koja brine o poslovnim uspjesima, rezultatima i povećanju profita, već i osoba koja je općenito zabrinuta i zainteresirana za dobre odnose i kvalitetnu radnu atmosferu među  zaposlenicima. (M.M.)

Izvor: HubPages 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.