Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

"Zadovoljni djelatnici temelj su uspjeha"

Svaki poslodavac ima ono nešto što ga čini vrijednim i poželjnim. Kao što je i svaki poslodavac dobar onoliko koliko dobre i zadovoljne djelatnike ima.

"Zadovoljni djelatnici temelj su uspjeha"

DHL International d.o.o. dio je vodeće svjetske logističke grupacije Deutsche Post DHL. Klijentima nudi usluge ekspresne međunarodne dostave pošiljaka kao i posebno kreirana logistička rješenja. Tvrtka je osnovana u San Franciscu prije više od 40 godina, a danas je prisutna u više od 220 zemalja svijeta. Samo 2010. godine Grupacija je ostvarila prihod veći od 51 milijarde eura.

Osim što je tvrtka snažan brend na tržištu usluga i rada, veliko priznanje dodijelili su joj i vlastiti zaposlenici. Zahvaljujući njihovim visokim ocjenama u 'Istraživanju o najboljim poslodavcima', koje već šestu godinu zaredom provodi portal Moj posao, DHL International d.o.o. proglašen je najboljim poslodavcem u kategoriji srednjih tvrtki. O ovom iznimnom priznanju te važnosti ulaganja u zaposlenike govori nam gospođa Srebrenka Saks, Country Manager DHL-a Hrvatska.

MP: Prošle godine DHL je ponio laskavu titulu Najboljeg poslodavca u 2011. godini u kategoriji srednjih tvrtki. Zašto ste odlučili sudjelovati u istraživanju? 

Naša je želja da budemo prepoznatljivi kao izvrstan pružatelj usluga i kao najbolji poslodavac, jer smatramo da prakse usmjerene na ostvarivanje poslovnih ciljeva i strategija uvelike pomažu u razvoju organizacijske kulture, a time i cjelokupnim upravljanjem učinkom. A što drugo zaposlenik i želi, nego jasno određene aktivnosti i jasno izražene rezultate svog rada. Iz toga onda nije teško povezati i uskladiti aktivnosti i rezultate s ciljevima i zaradom, odnosno nagrađivanjem.

Zato smo odlučili sudjelovati u istraživanju o najboljim poslodavcima, jer mislimo da tu i pripadamo.

MP: Kako biste opisali to iskustvo i u kojim ste kategorijama dobili najviše ocjene?

Najviše ocjene dobili smo upravo u kategorijama koje su nam i najvažnije, kao npr. Strategija i vodstvo u kojoj smo dobili 90% pozitivnih odgovora. Moram napomenuti i to da je još 8% zaposlenika bilo neutralno u cijeloj priči, a samo 2% ih nije zadovoljno upravo tim segmentom. Slobodno mogu reći da se ovakav rezultat ne postiže slučajno.

Također, kategorija Međuljudski odnosi, u kojoj samo 5% zaposlenika nema pozitivno mišljenje, govori sama za sebe. Znam da će mnogi kazati kako u vrijeme ekonomske krize i stope nezaposlenosti od 18% nije teško biti lojalan, ali to ne bih prihvatila kao jedini argument. Ako samo 8% zaposlenika razmišlja o odlasku iz tvrtke, onda to pokazuje da smo doista bliski u stavovima i mi kao menadžment i zaposlenici, a takva iskustva su sigurno motivirajuća i pozitivna. 

MP: Što je DHL Hrvatska naučio o sebi na temelju rezultata istraživanja? Postoje li područja u kojima ima prostora za poboljšanje?

Gledajte, prostora za poboljšanje ima uvijek. Niti jedna situacija u poslovanju nije idealna i svaka može biti bolja, a dobro je znati da smo otvoreni za sve opcije i da nemamo straha od pogrešaka. Dapače, naučili smo da nam je najdraže kada imamo izazov ispred sebe.

MP: Koliko je, po Vašem mišljenju, zadovoljstvo zaposlenika važno u ostvarivanju poslovnih rezultata?

Snaga DHL Express-a je u zaposlenicima – njihovoj motivaciji, zadovoljstvu statusom, dobrim međuljudskim odnosima, spremnosti za učenje i stručno usavršavanje – jer to osjećaju svi s kojima oni dolaze u doticaj. Smatram da su naši zaposlenici naša najveća vrijednost jer samo zadovoljan i motiviran zaposlenik je i produktivan. Ostvarivanje ciljeva je u rukama zaposlenika, a kreiranje i dostizanje ciljeva je jedan od kriterija po kojem prepoznajemo usmjerenost i kvalitetu managementa.

Fokusiranjem na naše ciljeve i usmjeravanje zaposlenika istome, naš Human Resources/odjel ljudskih potencijala učvrstio je našu strategiju i stvorio odnose sklada i napretka.

MP: Hoćete li se i ove godine prijaviti za izbor Najboljeg poslodavca?

Naravno da hoćemo - to od nas očekuju i naši zaposlenici. Čuti naše zaposlenike, njihove poglede i osjećaje o kompaniji i kasnije raditi na poboljšanju identificiranih područja sigurno je pravi put prema unapređenju kompanijske kulture i radnog okruženja.

MP: Za kraj, imate li poruku za poslodavce? Što mogu naučiti iz primjera DHL-a o uspješnom poslovanju ali i važnosti ulaganja u svoje zaposlenike?  

Svaki poslodavac ima ono nešto što ga čini vrijednim i poželjnim. Kao što je i svaki poslodavac dobar onoliko koliko dobre i zadovoljne djelatnike ima. U DHL-u se kontinuirano investira u učenje i stručno usavršavanje, osiguravaju se neophodna sredstava za rad, potiče se konstruktivna rasprava i otvoreni razgovor o stvarima koje treba promijeniti, iznošenjem i realizacijom ideja, da bi zadovoljstvo svih zaposlenika bilo veće.

Zadovoljni djelatnici temelj su uspjeha, pa proces unapređenja svih uvjeta koji su potrebiti da bi ti zaposlenici mogli pružiti najbolje što mogu, treba podići na još višu razinu. Bez dobro organiziranog odjela za ljudske potencijale neće biti jednostavno raditi na progresu u bilo kojem smjeru. Uloga odjela ljudskih potencijala je prepoznavanju i razumijevanju vanjskog tržišnog okruženja i prema tome usmjeravanja HR prakse na ostvarivanje strateških ciljeva i poslovnih rezultata. Zato i kažemo da je Human Resources strateški partner tvrtke, koji je ujedno i ključni pokretač razvoja ljudskog kapitala i na neki način 'zastupnik' zaposlenih.

A podsjećam i na četiri  'čarobne' riječi koje uvijek koriste : hvala, molim, izvoli i oprosti.

*Ovaj tekst objavljen je u newsletteru portala MojPosao - registrirajte se i prvi saznajte zanimljive informacije u cijelosti. 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.