Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako biti dobar nadređeni

Brojni menadžeri, direktori, voditelji, mentori ili supervizori odlično rade svoj posao, ali ponekad griješe u pristupu svojim zaposlenicima. Uz malo samoanalize i to se može popraviti.

Kako biti dobar nadređeni

Dobar nadređeni njeguje produktivnu i prijateljsku radnu atmosferu. U tom nastojanju trebao bi izbjegavati sljedeće pogreške:

1) Budite pravedni

Pokušajte biti, ne samo pravedni, već 'obazrivo' pravedni. Nema ničeg goreg od nadređenog koji ne skriva da ima miljenike. Ako nekome dajete prednost nemojte to raditi u tajnosti. Dajte svima na znanje zašto ste tako odlučili.

2) Duhovitost je stimulativna

Nadređeni s vremena na vrijeme mora pokazati da ima smisla za humor. Upravo je humor ponekad ključan u odnosu s ljudima, olakšava obavljanje posla i unosi optimizam u radnu svakodnevicu.

3) Šutnja je (ponekad) zlato

Ponekad treba znati šutjeti i pustiti druge da govore. Pokušajte biti razumni i otvoriti um za nove prijedloge. 

4) Vrijeme je dragocjeno

Ponekad zaposlenici trebaju vaše vrijeme. Nemojte dozvoliti da vas čekaju, inače neće shvatiti važnost vlastitog vremena provedenog u obavljanju nekog posla.

5) U dobroj vjeri...

Budite oprezni prilikom iznošenja optužbi na nečiji rad ili ponašanje. Malo tko se namjerno ponaša loše. Vaš pristup će biti puno bolji (i donijeti bolje rezultate) ukoliko automatski pretpostavite da su namjere i motivi dobri.

6) Glava u pijesku

Ne odbijajte rasprave o pritužbama – ignoriranje ne rješava problem.

7) Samokontrola

Nemojte donositi odluke kada ste ljuti ili se ne možete kontrolirati. Oduprite se iskušenju da kaznite zaposlenike 'kako i zaslužuju'. Zaposlenike je najbolje tretirati na onaj način koji će donijeti najbolje (poslovne) rezultate.

8) Ružno je ogovarati

Ako ne možete reći nešto lijepo o nekome, radije nemojte reći ništa. I ovdje je riječ o iskušenju kojem je teško odoljeti: govoriti o nečijim slabostima. Takav pristup ne može donijeti ništa dobro.

9) Kritike nisu za javnost

Kritiziranje pojedinca pred kolektivom velika je pogreška. Osim što ste osobu ponizili uništavate njezin moral. Zlatno pravilo kaže: kritizirajte nasamo, hvalite pred svima.

10) Loše stvari su očite

Ako se ne slažete s nečijim prijedlogom, ne morate to uvijek pokazati. Velika je vjerojatnost da prijedlog neće naići na odobrenje ni kod ostalih kolega te neće zaživjeti u praksi.

11) Prijetnja otkazom

Prijetnja otkazom rijetko kada povećava produktivnost zaposlenika, a i nije podloga dobrih međuljudskih odnosa na poslu. Čak i ako natjerate zaposlenika da popravi kvalitetu svog rada to ne znači da će davati svoj maksimum. Maksimum se postiže isključivo kroz motivaciju, a ona proizlazi iz pohvala i prijateljskog pristupa.

12) Ispitajte činjenice

Kada nešto pođe po krivu istražite uzrok prije nego što počnete optuživati druge. Pretpostavite da nitko nije kriv, dok ne dokažete suprotno. Važno je ispitati sve činjenice.

13) Oprezno s nagradama

Dvaput razmislite prije nego što nekoga odlučite nagraditi. Svaka nagrada u vašem odjelu počet će se očekivati i u drugim odjelima. Ako brzo promovirate novog zaposlenika, to će očekivati i ostale 'prinove' u kompaniji (koje se možda nisu toliko iskazale u svom poslu).

14) Povjerenje

Naučite čuvati povjerljive informacije. Ako vam zaposlenici poklanjaju povjerenje i podijele s vama svoje iskreno mišljenje najgore što možete učiniti je proslijediti tu informaciju dalje. Supervizor koji ne zna 'čuvati tajnu' slaba je karika u poslu.

Izvor: Hub Pages

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.