Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Bočice i papirići - najdraže zalihe uredskih hrčaka

Mnogi ljudi skloni su tzv. sindromu hrčka koji ih potiče na neprestano sakupljanje i čuvanje stvari za koje misle da su “stvarno korisne”. Koliko smo uredni na radnom mjestu i ima li (ne)urednost veze s radnim učinkom, otkrio je portal MojPosao u istraživanju provedenom na više od 500 ispitanika.

Bočice i papirići - najdraže zalihe uredskih hrčaka

Visokoobrazovani skloni čuvanju nepotrebnih dokumenata

Malo više od polovice ispitanika (55%) opisuje svoje radno mjesto kao organizirano. Neuredan radni prostor ima 41% ispitanika, dok je 4% onih koji priznaju da im je stol toliko neuredan da se niti sami ne snalaze.

Viši stupanj obrazovanja ne jamči organiziranost i urednost na poslu - 61% ispitanika sa srednjom stručnom spremom ima uredan stol, dok je to isti slučaj za 46% ispitanika s viškom i za 45% ispitanika s visokom stručnom spremom. Zanimljivo je da je među onima koji su toliko neuredni da se niti sami ne snalaze među stvarima na stolu najviše onih s visokom stručnom spremom - njih 6% izjavilo je kako su iznimno neuredni i neorganizirani.

Ovisno o mjestu prebivališta, najurednijima su se pokazali stanovnici središnje, istočne i sjeverne Hrvatske. Suprotnost su ispitanici iz Istre i Kvarnera te Dalmacije gdje svega 39%, odnosno 49% ispitanika ima uredno radno mjesto. 

Najdraža zaliha 'uredskih hrčaka' je papir. Najviše ispitanika (56%) na svom radnom stolu čuva nepotrebne dokumente, dok ih 54% ima ispisane papiriće koji su odavno trebali biti u košu za smeće. Trećina ispitanika (36%) na stolu ima što prazne što pune bočice vode, a 13% ih ima neoprano posuđe. Stare novina na stolu voli čuvati 14% ispitanika.

Među najneobičnijim predmetima koji im se trenutno nalaze na radnom stolu ispitanici su izdvojili rukom ukrašene kvačice za rublje, dječje autiće i ostale igračke, držač za igle, kutija paste za zube, čarape i otvarač butelja.

Najčešće vrijeme čuvanja nepotrebnih stvari je dulje od tjedan dana, 32% ispitanika drži nepotrebne stvari na svom stolu u tom periodu. Petina ispitanika (18%) je disciplinirana i odmah sve baca u smeće.

Redovitim čišćenjem stola do boljeg imidža u tvrtki

Za razliku od uredskih hrčaka 'čistunci' ne pospremaju stvari jer ih odmah stave na odgovarajuće mjesto. Takvog profila je 18% ispitanika. Svaki dan radno mjesto pospremi 22% ispitanika, a jednom tjedno to radi njih četvrtina (25%). Jednom mjesečno posprema 24% ispitanika, dok ih 7% svoj radni prostor dovodi u red tek jednom godišnje.

Osim što pospremaju, ispitanici svoje radno mjesto i čiste. Redovito čišćenje praksa je polovice ispitanika (53%). S druge strane, zabrinjavajući je podatak da higijenske navike u održavanju radnog mjesta nema 29% ispitanika koji čiste tek jednom godišnje ili čak rjeđe. Spremačica održava radno mjesto čistim za 15% ispitanika, dok ih 3% priznaje da uopće ne čiste svoje radno mjesto.

Vlažne maramice su najčešće sredstvo za čišćenje radnog prostora, 43% ispitanika pribjegava upravo tom načinu čišćenja. Trećina (32%) ih koristi univerzalna sredstva za čišćenje, dok ih gotovo jednako toliko (31%) koristi običnu vlažnu krpu. Četvrtina ispitanika (26%) koristi sredstvo za dezinfekciju, a 22% sredstvo za uklanjanje prašine. Među ostalim odgovorima našla su se pomalo smiješna rješenje poput dlana i otpuhivanje prašine.

Osim svog stola, ispitanici pažnju posvećuju i urednosti dokumenata na računalu. Bez obzira što su im radni stolovi neuredni, većina ispitanika (72%) drži organizrane dokumente na računalu. Tri četvrtine ispitanika (77%) ima do 30 ikona na zaslonu poslovnog računala, 13% ih ima između 31 i 50 ikona, a 10% ispitanika ima više od 50 ikona.

Organiziranost pretinca elektroničke pošte slaba je točka većine ispitanika, njih 50% sve mailove, bez obzira na njihov status, drži u inboxu. Selekciju mailova radi druga polovica ispitanika, od kojih 23% razvrstava mailove odmah po primitku.

Povezanost urednosti i učinkovitosti, pa čak i poslovnog uspjeha, negira 47% ispitanika. Trećina smatra (33%) smatra kako su urednije osobe ujedno i uspješnije, dok ih petina (20%) nema stav o tom pitanju.

Mislite li da su urednost i organiziranost radnog prostora povezani s uspjehom?

Bez obzira što smatraju da urednost nema poveznice s urednošću, 57% ispitanika smatra kako njihovi nadređeni urednost radnog prostora ipak gledaju kao odraz efikasnosti. Polovica njih (50%) priznaje da nered utječe na njihovu produktivnost.

Najčešća neugodnost uzrokovana neurednim stolom je zametnut dokument od iznimne važnosti. Takav problem imalo je 39% ispitanika. Petina ispitanika (21%) doživjela je prigovor od strane nadređenih ili kolega, dok je 13% njih uništilo dokument koji im je kasnije zatrebao. Bez posljedica je prošlo 13% ispitanika.

Cjelokupne rezultate istraživanja možete pogledati ovdje

Infografiku možete pogledati ovdje

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.