Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako ostati smiren na poslu

Čak i ako imate 'najbolji posao na svijetu' uvijek se može potkrasti neka stvar koja će vas uznemiriti ili čak prilično uzrujati. No i to može prestati…

Kako ostati smiren na poslu

Ponekad je naša uzrujanost na poslu opravdana, ali u većini slučajeva nerviramo se uglavnom oko sitnica na koje ne možemo utjecati ili nisu u pitanju problemi kojima bi trebalo pridavati baš toliko pažnje.

Onaj tko želi postići mir na radnome mjestu mora se prije svega osloniti na samoga sebe i sposobnost samokontrole (vjerujte, lakše je poraditi na sebi nego pronaći 'savršen' posao ili 'idealne' kolege).

Potražite unutarnji mir

Koliko god volite spavati, pokušajte barem jedan dan u tjednu započeti tako što ćete ustati iz kreveta ranije kako biste u miru mogli doručkovati i popiti kavu. I naravno, krenuti na posao na vrijeme.

Primijetit ćete da ste smireni, bolje raspoloženi i odmorni, bez obzira što ste morali ranije ustati.  

Ukoliko vas na poslu nešto uzruja (a nemate priliku potražiti mir), pokušajte se koncentrirati na vlastito disanje i ujednačite ga. 'Nemam vremena' je loš izgovor. Ako ste uzrujani najprije se morate smiriti. Tek kada osjetite da vam se tijelo počinje opuštati i da disanje postaje ravnomjerno, nastavite s poslovnim aktivnostima. Osim toga, obavljanje posla dok ste uzrujani nije produktivno jer će vam trebati dvostruko više vremena.  

Povećajte 'emocionalnu elastičnost'

U trenutcima uzrujanosti obično osjećamo zatezanje u prsima, bolove u želucu, nedostatak energije i pad koncentracije. Drugim riječima, osjećamo se užasno, prvenstveno zbog signala koje nam vlastito tijelo šalje.

U trenutcima kada tijelo osjeća pritisak naš um ne može racionalno promisliti o najboljem rješenju nastalog problema. Stoga, ako se želite riješiti lošeg osjećaja, najprije morate umiriti tijelo. U tome će vam pomoći već spomenuta tehnika ujednačenog disanja. Dišite dok ne osjetite da se tijelo počelo opuštati.

Veselite se tuđem uspjehu

Kada ljudima iskreno želite sreću i uspjeh oni to podsvjesno osjete i ugodno im je raditi s vama. To je najbolji put prema zdravoj radnoj atmosferi.

Mislite da vas netko ogovara ili ga smatrate konkurencijom? Odvažite se na mali eksperiment i pozovite tu osobu na pauzu za kavu. To može biti druženje od svega nekoliko minuta i naravno, nije prilika za raspravu o eventualnom problemu već naprosto sebi i drugoj osobi pokazujete da problem, ako i postoji, nije toliko velik da biste se morali izbjegavati na hodnicima.

Kada su u pitanju uspjeh, promaknuće ili kvalitetni rezultati, koncentrirajte se isključivo na sebe i vlastite sposobnosti. Ako imate predodžbu da vaš uspjeh ovisi o drugima, stvarate sami sebi prepreke (koje čak i ne moraju biti točne). Nemojte misliti da vaš omraženi kolega provodi dane smišljajući kako vam napakostiti (tim više što to vjerojatno i ne radi jer ima pametnijeg posla).

Prestanite se mučiti ‘teorijama zavjere’ i umjesto toga naprosto pokušajte željeti ljudima dobro, motovirati ih da se osjećaju dobro u vašem društvu. Od toga ćete i sami imati koristi. Ako ništa drugo zato jer ljudi koji su sretni neće imati potrebu razmišljati o tome kako drugima zagorčati život.  

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.