Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Tražite li previše od svojih najboljih zaposlenika?

Rade kao mravi i nikada se ne žale – i upravo je u tome problem! Evo kako ‘pogurati’ svoje najbolje ljude bez da ih pritom ‘izgurate’ kroz vrata.

Tražite li previše od svojih najboljih zaposlenika?

Svaka brzorastuća (kao i brzopadajuća) tvrtka prolazi kroz svoje problem:

  • Rad u skučenim prostorima jer doslovno prerastate svoj poslovni prostor ili ga morate smanjiti na realne okvire.
  • Gubitak prodaje uslijed nedostatka ljudi koji će servisirati potrebe postojećih, ali i novih klijenata (ili otpuštanje ljudi te preraspodjela njihovih poslova na ostale zaposlenike).

Jeste li u posljednje vrijeme ostali bez barem jednog zaposlenika koji je bio vaša ‘osoba od povjerenja’, ‘desna ruka’ ili ‘katica za sve’? Je li vam se dogodilo da promaknete marljivu i sposobnu osobu, a nekoliko mjeseci nakon toga ona vas obavještava da odlazi na drugi posao ili, još gore, ne odlazi radi drugog posla već naprosto daje otkaz?

Ovo je ozbiljan znak upozorenja da svoje zaposlenike tretirate na loš način. Čak i ako se oni nijednom nisu požalili na svoje uvjete rada, kada kvalitetan zaposlenik odlazi iz tvrtke i vi shvaćate da ćete na njegovo radno mjesto morati dovesti dvoje novih zaposlenika, vrijeme je da preispitate svoj odnos prema zaposlenicima.

Evo što možete naučiti iz tog iskustva:

Pitajte svoje zaposlenike žele li novi posao

Zvuči ludo ali promaknuće i nove odgovornosti nisu ono što svatko želi. Ako čovjek dobro radi svoj posao i pritom se osjeća ugodno, u odbijanju promaknuća nema ničeg lošeg. Istovremeno, morate biti svjesni što nudite: više odgovornosti i stresa za istu ili neznatno veću plaću sigurno je nešto što bi malo ljudi prihvatilo. Čak i ako ih zaposlenik prihvati, to ne mora značiti da je sretan novonastalom situacijom.  

Uočite alarmantne znakove

Čak i kada vjerujete u svog zaposlenika i zbog toga mu povjeravate važnije ili nove zadatke, morate promatrati njegovo ponašanje. Je li sretan koliko je bio i sa svojim dosadašnjim poslom? Osjeća li se pad njegove kreativnosti i motiviranosti? Čak i kada zaposlenik ostvaruje dobre rezultate, to ne znači da je sretan u svojoj novoj ulozi.

Uzmite vremena kako biste objasnili utjecaj promjena

Kod startupa je prirodno da se zaposlenici izgube uslijed brzog rasta, ekspanzije projekata i dolaska novih zaposlenika. Kako se vaša tvrtka širi, posvetite vrijeme kako biste zaposlenicima objasnili što će pozitivno promjene donijeti tvrtki, ali i njima. Kako će im to pomoći u razvoju osobnih profesionalnih ciljeva?

Prilikom zapošljavanja uzmite u obzir širu sliku

Koliko god bilo teško, naučite odoljeti instinktu maksimiziranja profita. Kandidat s najboljim životopisom možda nije i najbolji timski igrač - samo zato što ostvaruje najbolje rezultate u prodaji ne znači da je najbolji izbor. Ponekad želite odabrati kandidata koji će znati vješto balansirati: imati dobre poslovne rezultate, ali i biti ugodan za ‘suživot’ s ostalim kolegama. Zapošljavanje osobe koja se ne slaže dobro s ostalim zaposlenicima može dovesti do gubitka motivacije, a u konačnici i do odlaska vaših najboljih zaposlenika. To bi vas moglo koštati više nego da ste odabrali osobu koja može pomiriti vaša, ali i njihova očekivanja. 

Morate imati alternativni plan

Nikada nemojte raditi drastične promjene bez pripremljene alternative. Ako radite velike rezove (u poslovanju ili u broju zaposlenika) morate razmišljati o tome kako ćete ‘popuniti praznine’ i prije nego što one nastupe.

Promjene dolaze i s rastom. Kao poduzetnik morate savladati umjetnost motiviranja zapooslenika kako bi se mogli nositi s promjenama i onda kada ih maknete iz ‘sigurne zone’ u neke potpuno nove i teže okolnosti. Ne želi svaki zaposlenik rasti na način kako raste vaša tvrtka i u tome nema ničeg lošeg. Samo se pobrinite da ovu lekciju ne naučite na teži način. 

Izvor: Inc.com 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.