Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Motivacija počinje - s vama!

Nezadovoljni zaposlenici, bez promaknuća, s (pre)niskom plaćom, logično, nisu produktivni, a tada trpi i vaše poslovanje. Možete li ikako utjecati na njihovu motivaciju?

Motivacija počinje - s vama!

Psihologija u radoj sredini ima svoje zakonitosti, a jedna od njih kaže da se morate baviti svojim zaposlenicima. Naime, poslovni rezultati ne nastaju samom činjenicom što ste nekoga zaposliti i dali mu plaću. Onaj dodatni ulog koji će učiniti razliku i koji vas najviše zanima može pružiti samo zaposlenik koji je motiviran. Njegova motivacija pak proizlazi (između ostalog) iz činjenice da njegov nadređeni (vi) primjećuje njegov rad, uloženo vrijeme i dobre rezultate.

Obostrana korist

Vjerojatno mislite kako i sami imate posla preko glave te kako bi vaši zaposlenici trebali shvatiti da nemate vremena za takve stvari jer vas opterećuju i mnoga druga važna poslovna pitanja. To je vjerojatno točno ali, što bolje poznajete rad svojih zaposlenika (i probleme s kojima se svakodnevno suočavaju) i vama je lakše kreirati strategiju razvoja tvrtke i definirati poslovne ciljeve.

Upućenost u rad zaposlenika, njihovu odgovornost ili opterećenost, pokazuje vam realne kapacitete tvrtke, što možete realizirati, a kada je zaista vrijeme da 'stanete na loptu' i prestanete ganjati ambicije koje bi vam mogle nanijeti financijsku štetu ili naprosto baciti novac u vjetar.

1) Budite dostupni zaposlenicima

Svi imate isti interes, a to je razvoj i uspjeh tvrtke jer ona svima podjednako osigurava egzistenciju. U poslovnoj komunikaciji ego je kontraproduktivan, kao i izbjegavanje kolega ‘nižeg ranga’. Možete ohrabriti zaposlenike i udijeliti im lijepu riječ. Na taj način stječete njihovo povjerenje što znači da će vam se htjeti povjeriti i kada su u pitanju problemi vezani uz posao. Tako ćete imati priliku pravovremeno reagirati i spriječiti potencijalnu štetu.

S druge strane, ako zaposlenicima ne pokazujete da vam je stalo do njih i onoga što rade, ne možete očekivati od njih da brinu o poslu ili da im je stalo do ičega osim redovne plaće.

2) Odvojite vrijeme i za zabavu

Posao je važan ali nije sve samo u poslu. Zaposlenici se ponekad moraju opustiti, napraviti predah, uzeti vrijeme za kreativno promišljanje, a vi im u tome možete pomoći tako što ćete i sami pokazati da možete biti opušteni. Upoznajte svoje zaposlenike, njihov karakter. To može biti posebno korisno kod dodjele pojedinih zadataka ili pronalaska rješenja.

3) Greške se mogu dogoditi i to je ok

Ako zaposlenik pogriješi prilikom obavljanja posla (što nije nemoguće) mora vam moći priznati grešku, umjesto da je grčevito pokušava sakriti. Greške nemojte sankcionirati, radije ih prokomentirajte i promislite zajednički o mogućim rješenjima. Ohrabrujući zaposlenike da vam priznaju greške kreirate radnu atmosferu u kojoj će ljudi misliti izvan okvira, a to znači da će biti kreativni i motivirani. Osim toga, uzmite u obzir da sakrivanje greške u strahu od kazne i vama može nanijeti ozbiljnu štetu – ako se zaposlenik boji priznati da je pogriješio, kako ćete spriječiti potencijalnu katastrofu koja prijeti poslovanju?

4) Gdje vidite svoju tvrtku ( i sebe) za 5 godina?

Pitanje koje često postavljate u razgovoru za posao morali biste postaviti i sami sebi. Upravo nedostatak vizije mnoge poslodavce navodi na potpuno promašene poslovne poteze, a kratkoročni poslovni ciljevi dugoročno dovode do propasti inače perspektivnih kompanija. Kako vam se to ne bi dogodilo, poželjno je da znate kamo tvrtka ide, na koji način je mislite voditi u tom smjeru i kakvu ulogu u tome igraju vaši zaposlenici. Kako biste ih motivirali, tu viziju morate podijeliti s njima. Na taj način zaposlenici će bolje razumijeti vaše određene poslovne poteze i neće im biti teško odrađivati zadatke od kojih vide konkretne benefite. Osim toga, kada zaposlenici znaju što želite i sami lakše mogu obavljati posao u smjeru koji vama najviše odgovara.

5) Razmislite, koliko ste vi motivirani

Ako želite motivirane zaposlenike, pružite im dobar primjer. Zaposlenici vide koliko je njihov šef zaista motiviran i ako to nije slučaj, njihov enuzijazam također će splasnuti. Klasičan primjer: nemojte očekivati da vaši zaposlenici dolaze na posao na vrijeme ili ostaju raditi dulje ako vaš radni dan počinje u 11, a završava u 14 sati. Ne možete kritizirati zaposlenike zbog nepoštivanja pravila koja vi prvi kršite samo zato jer ste ‘šef’. Autoritet počiva na kredibilitetu.  

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.