Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako nositi posao kući – pametno!

Prošli su dani kada je posao završavao kada i radno vrijeme. Danas, od mnogih se stručnjaka očekuje da poslu posvećuju vrijeme i kada su kod kuće, na konferenciji ili godišnjem odmoru.

Kako nositi posao kući – pametno!

Takva situacija predstavlja veliki izazov ljudima koji imaju obitelj ili općenito žele imati vrijeme za svoj privatni život i on im je jako važan (da, ima i onih koji će radije odabrati posao!) .

Raditi posao od kuće je nepoželjno jer dovodi do klasičnog konflikta uloga. Kada posao donosite kući, zbunjujete podsvijest koja ne zna ima li i dalje poslovno orijentiranu, kognitivnu ulogu ili potpuno drugačiju, prikladniju uvjetima koji vladaju u domu.

Sociolozi vjeruju da različita ponašanja na početku i kraju dana, kao standardna jutarnja rutina, ljudima pomažu da se lakše ‘prebacuju’ iz jedne uloge u drugu. Noseći posao doma, tu tranziciju remetimo.

Naravno, najmudriji način izbjegavanja ovakvih poteškoća jednostavno leži u činjenici da posao nije dobro donositi kući i da to ne bismo trebali raditi, ali za mnoge ljude ovo nije opcija. Stoga, ako već morate raditi i doma, činite to na pametan način pa čak i u takvim okolnostima nastojte odvojiti poslovno od privatnog:

Rezervirajte posebno mjesto samo za posao

Kako bi se vaš um lakše ‘prebacio’ iz poslovne u privatnu ulogu, rezervirajte u svom domu posebnu ili barem dio prostorije rezerviran isključivo za posao. Posebna soba pretvorena u ured bila bi idealno rješenje, ali i neki kutak s radnim stolom biti će sasvim dovoljan. Važno je samo da primarna uloga tog dijela prostora ili sobe bude vezana uz posao. Nemojte posao obavljati za stolom u blagovaonici, koja je mjesto objedovanja i obiteljskih druženja.

Izdvojite vrijeme za obitelj

Čak i ako svakodnevno donosite posao kući, svakoga bi dana određeno vrijeme trebali rezervirati za svoju obitelj. Samo za obitelj. Primjerice, mnogi roditelji posao kod kuće obavljaju tek nakon što njihova djeca odu na spavanje. Ako imate tinejdžere, vaše radno vrijeme kod kuće može biti rezervirano za jutarnje sate vikendom jer je to obično doba dana koje većina tinejdžera prespava. Naravno, u vrijeme obiteljskog ručka ili večere na posao naprosto morate zaboraviti.

Objasnite šefu kako stoje stvari

Ne bojte se postaviti granice: razjasnite da niste na raspolaganju od, primjerice, 19 do 21 sat. Tijekom tog vremena isključite službeni mobitel i zaboravite da postoje poslovni mailovi.

Ukratko

Teško je posvetiti obitelji pažnju kakvu zaslužuje, ako posao donosite kući. Ukoliko to nije nužno, radije obavite sve na radnome mjestu. Čak i ako se dogodi da morate raditi od kuće, kreirajte u svom domu prostor rezerviran isključivo za takve situacije i neovisno o tome – uvijek nađite vremena za svoje najmilije.

Izvor: Lifehack 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.