Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Talentirane ljude kompanije često etiketiraju kao 'teške'

„Mnogo HR odjela previše je fokusirano na administraciju, politiku tvrtke i procedure, a da pritom ne uzimaju u obzir ljudski aspekt“, kaže HR stručnjakinja Viviane Harnois.

Talentirane ljude kompanije često etiketiraju kao 'teške'

Viviane Harnois, jedna od predavačica na konferenciji „HR Days – Empowering people“, govoriti će o organizacijskim promjenama i vođenju u ključnim trenutcima. Njezino predavanje posebno je zanimljivo jer zagovara tezu da humanistički pristup u ljudskim resursima nije nespojiv s uspješnim poslovanjem i profitom.

„Humanistički u ovom kontekstu znači da potrebe ljudi, zaposlenika i klijenata uvijek moraju zauzimati važno mjesto. Moguće je poslovati kvalitetno i profitabilno i pritom voditi brigu o potrebama ljudi, ali i zajednici u kojoj živimo“, naglašava ova stručnjakinja te napominje da angažiranost zaposlenika i klijenata proizlazi upravo iz izvrsnog vodstva i kvalitetnih HR praksi.

Ipak, upozorava da HR i humanistički pristup, nažalost, nisu sinonimi. „Mnogo HR odjela previše je fokusirano na administraciju, politiku tvrtke i procedure, a da pritom ne uzimaju u obzir ljudski aspekt“, kaže.

Lideri se uglavnom ponašaju kao menadžeri i previše su orijentirani na to koliko se zarađuje, umjesto na način kako tvrtka zarađuje. Stoga ne čudi što u takvoj 'otuđenoj praksi' zadržavanje talentiranih zaposlenika pojedinim kompanijama predstavlja pravi izazov. Posebno zato jer njihov potencijal često puta nije na vrijeme otkriven ili je pogrešno shvaćen.

 „Zaposlenici s velikim potencijalom žele i mogu raditi više od onoga što im omogućava trenutna uloga u kompaniji. Stoga je najprije važno prepoznati takve ljude, a zatim im dodijeliti izazovne i zanimljive poslove. Umjesto toga, kompanije talentirane zaposlenike često etiketiraju kao 'teške' jer su glasni, nestrpljivi, traže više pažnje, edukaciju, zanimljivije poslove, promociju i 'brži su od ostalih zaposlenika'", upozorava Harnois i dodaje kako je takav stav kompanije, naravno, pogrešan.

Iz tog razloga, smatra da bi HR odjel trebala imati svaka kompanija, pa tako i start up! „Ako nije moguće angažirati iskusnog stručnjaka, tvrtka bi barem trebala potražiti pomoć osobe koja je jako zainteresirana za to područje rada ili potražiti mentora koji će ponuditi korisne savjete“, smatra Harnois.

HR kao žongler

Viviane Harnois će na konferenciji 15.3. održati predavanje  „Organizacijska promjena – Vođenje u ključnim trenutcima“ gdje će, između ostalog, govoriti i o izazovima s kojima se HR stručnjaci danas suočavaju, a takvih je izazova mnogo. 

HR, naime, mora voditi brigu u nekoliko stvari istovremeno: razumjeti poslovanje tvrtke u kojoj djeluje, biti dobar coach menadžerima, biti brz u uočavanju talenata koji će jednoga dana preuzeti ključne pozicije. Osim toga, HR mora znati definirati što je to što pokreće zaposlenike i privlači klijente te pomoći kompaniji u provođenju kulture koja mora biti stimulativna i miriti razlike među generacijama.

Biti 'u sredini' znači posredovati između menadžmenta i zaposlenika, a na dobrobit organizacije i klijenata. To nije lak posao i traži posjedovanje niza kvaliteta kao što su hrabrost, etičnost, znatiželja, empatija, otvorenost…'kao da ste žongler ili dirigent orkestra', zaključuje Harnois.

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.