Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Ljudi s više novca manje daju onima koji ga trebaju

Netko tko radi na Wall Streetu dati će manje u humanitarne svrhe od nekoga tko ima manja primanja, pokazala je nova studija objavljena u publikaciji Chronicle of Philanthropy.

Ljudi s više novca manje daju onima koji ga trebaju

Netko tko zarađuje 200.000 dolara i više darovat će 2,8% svojih primanja, dok oni koji zarađuju od 50 do 75 tisuća dolara godišnje daju 7,6% primanja u humanitarne svrhe. 

Tri glavne smetnje doniranju

Studija je pokazala kako postoje tri glavne smetnje darivanju: nesigurnost u stabilnost vlastitog bogatstva, nestabilna tržišta i pomanjkanje strasti za određeni cilj.

Glavni razlog zašto se ljudi odlučuju na darivanje novca je osobna povezanost i motivacija - ljudi će prije donirati ako se sami identificiraju s ciljem ili ih na taj potez potiču prijatelji, obitelj ili određena organizacija. 

Jeremy Haimans, osnivač platforme za društvene pokrete Purpose.com napominje i da je prije doniranja nužno biti promišljen te informirati se o cilju i načinu na koji ćete dati svoj novac, kako bi ono bilo efektnije, ali kako bi mu prionuli s više strasti. 

"Pronađite nešto što vas ljuti i daje vam nadu da se stvari mogu promijeniti i neka vas to motivira na akciju. Ljutnja bez nade i akcije neće vas odvesti daleko. Očekujte da ćete teško odnijeti pobjedu u društvenim promjenama - ali zapamtite i da je dijeljenje poraza jednako važno kao i dijeljenje pobjede, u smislu izgradnje solidarnosti", poručuje Haimans. 

Više novca treba značiti više davanja

Upravo 65% bogatih donora smatra društveni efekt najvažnijim kriterijem za doniranje, a samo petina na prvo mjesto stavlja financijski utjecaj njihove donacije. Istraživanje je pokazalo i da 82% bogatih obitelji smatra da bi posjedovanje više novca trebalo nagnati ljude da budu veći filantropi. 

Međutim, oni ipak ne pokazuju to primjerom. To pokušava promijeniti Bill Gates koji je pokretač inicijative Giving Pledge, kojom se najbogatije pokušava potaknuti da daruju polovicu svog bogatstva u humanitarne svrhe. U tome mu se pridružio lani i Reed Hastings, čelnik Netflixa, najveće svjetske streaming televizije na zahtjev. 

Izvor: Danas.hr 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.