Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Ako ne znamo koje sektore razvijati, zašto se onda školujemo?

Stručnjaci upozoravaju na to da smo među rijetkim europskim zemljama u kojima se obrazovna strategija donosi samostalno.

Ako ne znamo koje sektore razvijati, zašto se onda školujemo?

Još prije mjesec dana završena je strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije do 2020., a u srijedu poslijepodne bit će održana i javna rasprava o tom materijalu u Institutu Ruđer Bošković. Javna rasprava o ovoj strategiji trebala bi trajati do polovice studenoga, dakle, definitivno prije nego što stručnjaci koje je na projektu angažiralo Ministarstvo gospodarstva, okončaju izradu strategije razvoja industrije.

Za Ministarstvo gospodarstva taj projekt vodi ekonomist Tomislav Radoš, no detalji o tome koje će industrije dobiti prioritet u poticanju u narednom razdoblju, još nisu poznati. Naznake na kojim će industrijama Hrvatska temeljiti svoj gospodarski razvoj stoga nisu vidljive niti iz strategije obrazovanja. Stručnjaci upozoravaju kako je to apsurdno, te će Hrvatska biti rijetka europska zemlja u kojoj se obrazovna strategija donosi samostalno, bez usklađivanja obrazovanja s razvojnim prioritetima gospodarstva države.

Obrazovanje smo sebi svrha

Obrazovna strategija sastavni je dio gospodarske strategije i mora je pratiti, upozorava Ljubo Jurčić, profesor zagrebačkog Ekonomskog fakulteta i nekadašnji ministar gospodarstva. To, dodaje Jurčić, podrazumijeva da će se obrazovanje ljudi usmjeriti prema sektorima na kojima se temelji razvoj. U suprotnome, ta strategija zapravo će biti promašaj i postaje sama sebi svrha.

Izvor: Poslovni.hr

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.