Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Polovica zaposlenih i ove se godine nada božićnici

U kojoj mjeri ove godine građani očekuju blagdansku 'nagradu' i u kojem obliku, istražio je MojPosao portal na više od 200 ispitanika.

Polovica zaposlenih i ove se godine nada božićnici

Božićnici se ove godine nada malo manje od polovice ispitanika (49%), što znači da su ispitanici nešto optimističniju budući da ih je u 2012. božićnicu očekivalo 41%. Najviše zaposlenika očekuje novac (68%), zatim bon za kupovinu (27%) ili poklon paket (5%).

Gledajući veličinu tvrtke u kojoj su zaposleni, blagdanske nagrade najviše očekuju ispitanici iz velikih tvrtki ili institucija (59%). Malo više od polovice zaposlenih u srednje velikim tvrtkama ili institucijama očekuje božićnicu (56%), dok se istome nada tek 37% ispitanika iz malih tvrtki i institucija.

Stanovnici sjeverne Hrvatske gaje najveći optimizam– njih čak 80% očekuje božićnicu, za razliku od prošle godine kada su je u najvećoj mjeri očekivali Dalmatinci. Očekivanja stanovnika središnje Hrvatske nisu se promijenila- ove godine 70% ih se nada božićnici. Među zaposlenim ispitanicima iz Zagreba i okolice, božićnici se nada 62%, dok božićnicu u najmanjoj mjeri očekuju Slavonci (38%).

Nešto manje od polovici ispitanika (48%) koji ne dobivaju božićnicu, ona je ukinuta u vrijeme gospodarske krize. Malo manje od trećine ispitanika (29%) nije primalo božićnicu ni prije krize, dok ih je 23% navelo druge razloge ne očekivanja božićnice kao što su financijsko stanje tvrtke u kojoj rade.

U 2012. polovica ispitanika primila božićnicu u prosjeku 1.396 kuna

U 2012. godini božićnicu je dobilo malo više od polovice ispitanika (52%), što je nešto manje nego u 2011. kada ju je dobilo 53% ispitanika. Budući da je prošle godine božićnicu očekivalo 41% ispitanika, dobivanje iste bilo je ugodno iznenađenje tek za manji broj ispitanika.

Poslodavci su prošle godine najčešće isplaćivali novčane nagrade (59%) i to u prosjeku 1.396 kuna, što je 114 kuna ili 9% više nego godine prije. Na drugom je mjestu po 'popularnosti' bio bon za kupovinu kojeg je primilo 34% ispitanika, i to u prosječnoj vrijednosti od 952 kune. Poklon paket dobilo je tek 7% ispitanika, a najčešće se radilo o prehrambenim proizvodima te raznim proizvodima tvrtke.

Zaposlenici velikih tvrtki ili institucija u najvećoj su mjeri primili božićnicu prošle godine (66%), dok su oni u srednjim i malim tvrtkama/institucijama primili u podjednakom postotku (57%).

Božićnice su prošle godine najviše razveselile ispitanike iz središnje (75%) i sjeverne Hrvatske (67%).

Novac uvjerljivo najdraža 'božićna nagrada'

Stav zaposlenika da je božićnica pravo radnika jači je nego prethodne godine – 41% ispitanika navodi da je božićnica nešto što se podrazumijeva, dok je istog stava bilo 34% ispitanika u 2012. Unatoč tome, većina ispitanika (59%) shvaća božićnicu kao znak dobre volje poslodavca.

Zaposleni u malim tvrtkama/ institucijama najviše će zamjeriti poslodavcu, ako ne prime božićnicu - njih čak 70% smatra da je to njihovo pravo. Obzirom na lokaciju, ispitanici istočne Hrvatske u najvećoj mjeri podrazumijevaju božićnicu (50%), dok je oprečnog stava čak 70% ispitanika iz središnje Hrvatske.

Uvjerljivo najdraža vrsta nagrađivanja krajem godine je novčana nagrada (83%), dok je 9% ispitanika navelo kako im je dovoljno poštovanje i zahvala od strane nadređenih. Poklon paket i bon za kupovinu priželjkuje 3% ispitanih, dok bon za kupovinu proizvoda tvrtke u kojoj rade želi njih 2%. Svega 1% ispitanika ne podržava nagrađivanja u obliku božićnica.

Kada bi dobili božićnicu, najviše ispitanika (49%) iskoristilo bi ju za podmirenje osnovnih životnih troškova, a petina (20%) za kupnju božićnih poklona. Mali luksuz priuštilo bi si 19% ispitanika, dok bi 9% njih novac iskoristilo za podmirenje duga. Nešto drugo navelo je 3% ispitanika.

Ispitanici smatraju da bi prikladna božićnica u prosjeku trebala iznositi 2.030 kuna što je čak 30% više od prosječne božićnice koja se očekuje ove godine. 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.