Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

HRDays: “HR radi dugoročno i stvara tvrtku održivom“

Održana grupna diskusija po world cafe metodi na temu „HR i menadžeri – protivnici ili saveznici“.

HRDays: “HR radi dugoročno i stvara tvrtku održivom“

Drugi dan HR Days konferencije s područja upravljanja ljudskim resursima otvoren je predavanjem Marine Cvirn, direktorice HR partnering službe za Trgovinu na malo iz INA-e, na temu „Koncept business partneringa – ideja i praksa“.

Cvirn je istaknula koja je uloga HR-a u stvaranju održive konkurentske prednosti te istaknula ulogu HR stručnjaka kao strateškog partnera biznisu, agenta promjene, poslovnog stručnjaka i posrednika za radnike. „HR partneri moraju posjedovati širok spektar kompetencija. Meni osobno najvažniji je kredibilitet, jer je to jedini način da vas menadžment uvažava. Morate pokazati da poznajete svoj, ali i kako funkcionira biznis vašeg poduzeća“, istaknula je Cvirn.

U nastavku programa održana je grupna diskusija po world cafe metodi na temu „HR i menadžeri – protivnici ili saveznici“. Svi sudionici konferencije podijeljeni su u grupe od šestero ljudi te dobili zadatak prokomentirati tri teme: 

  • Koje benefite koncept HR business partneringa može dati businessu? Što menadžerima (ne) treba od HRa, a što HRu (ne) treba od menadžera?
  • Gdje i kako nastaju poteškoće u suradnji HRa i menadžera i gdje se ne razumijemo dobro?
  • Kako možemo biti konstruktivniji u suradnji i na koji način ja osobno mogu doprinijeti?

Uz osnovne zaključke da HR mora razumjeti biznis i sve probleme koji se unutar njega javljaju, te biti fokusiran na čovjeka, ali i na rezultat koji treba ostvariti u poslovnom procesu, sudionici diskusije složili su se da menadžeri HRu trebaju pružiti konkretne činjenice i detalje vezane uz poslovanje te da je 'pametovanje' o poslu kontraproduktivno, kako od strane menadžera, tako i od strane HR stručnjaka.

Nela Bučević, direktorica Odjela ljudskih resursa u Metro Cash & Carry, naglasila je: „Naša uloga nije da dajemo općenite savjete, već savjete za biznis. Nismo tu da jedino pružamo alate, već smo na čelu donošenja strategije i smjera u kojem kompanija ide zbog toga što smatramo da su ljudi naša odgovornost. Ne u smislu plaće, već na način da i sutra imaju posao."

Bučević je istaknula da je uloga HRa rad na održivosti kompanije: „To je ono gdje se nekad borimo s našim menadžmentom i prodajom koja želi kratkotrajne rezultate, dok mi želimo dugoročan rezultat. HR je tu da stvara tvrtku održivom“, zaključila je Bučević te dodala da su za dobar odnos HRa i menadžmenta ključni otvorenost, transparentnost i povjerenje.

„HR bez znanja financija i bez znanja jezika menadžera ne može ništa prodati. Svaki HR menadžer mora znati čitati financijski izvještaj i na taj način dokazati da je ravnopravan strateški partner“, zaključila je Jasna Rilović, HR direktorica u PharmasSu i članica Udruge U4HR. Rilović je istaknula da dobrobit HRa treba prevesti u brojke te na taj način jasno ukazati menadžmentu na posljedice koje proizlaze iz nedovoljnog ulaganja u ljude ili zapošljavanja krive osobe te da je uloga HRa u stvaranju profita poduzeća izrazito važna.

Jon Ingham, Global Executive HR Consultant iz Cotrugli Business School održao je predavanje na temu „Ljudi odabiru organizacije, ali napuštaju timove“ te istaknuo važnost društvenih mreža u procesu angažiranosti zaposlenika.

„Za razmjenu znanja i ideja morate se riješiti birokracije, ali i stvoriti veze s ljudima te steći njihovo povjerenje“, kaže Ingham te napominje da zaposlenici danas u organizacijama najčešće kroz chatanje razmjenjuju iskustva i ideje vezane uz rad organizacije.

„To je koristan alat za mjerenje angažiranosti zaposlenika i daje uvid u motivaciju cijelog tima. Ljudi napuštaju menadžere, organizaciju, kolege jer smo se promijenili kao društvo i poduzetnici. HR je fokusiran na odnos između menadžera i zaposlenika, ali treba ići korak dalje te iskoristiti društvene mreže u povećanju angažiranosti zaposlenika. Angažiranost je ono što potiče uspjeh“, zaključio je Ingham. 

U predavanju „Zadržavanje talenata: 8 praktičnih savjeta za upravljanje angažiranošću“ Katerina Lapshynova, direktorica za ljudske resurse za regiju Adriatica iz Japan Tobacco International pobrojala je ključne elemente koji pomažu prilikom povećanja angažiranosti zaposlenika. To su, između ostalog, zadržavanje fokusa, izbjegavanje traženja brzih rješenja, pojednostavljenje procesa, zajednička odgovornost, pružanje povratne informacije, ali i održavanje obećanja.  

 „Rješavanje problema može stvoriti novi problem. Stoga je važno pažljivo analizirati rezultate istraživanja o angažiranosti i 'zaviriti ispod površine“, savjetuje Lapshynova te dodaje: „Stvari moraju imati vrijednost, ali to ne znači da moraju biti skupe. Vjerovali ili ne, beneficija koji naši zaposlenici najviše cijene je fleksibilno radno vrijeme. Kada smo to saznali, trebalo nam je svega tjedan dana da razvijemo i implementiramo taj koncept.“ 

Konferencija je završila predavanjem Ide Pandur, izvršne direktorice Grey Entourage na temu „Kako izgraditi brend poslodavca?“. „Danas se način na koji ljudi doživljavaju posao potpuno promijenio. Na tržište rada ulaze mladi ljudi koji razmišljaju drugačije i najveći je izazov približiti se upravo njima", istaknula je Pandur te naglasila da je dobar proizvod (poslodavac) osnova dobrog brenda.

Jedan od načina kako kompanija može napraviti vlastiti brend je i kroz brendiranje zaposlenika. „Bitno je odrediti koji su zaposlenici top talenti te koji imaju jak utjecaj na druge ljude ili znaju velik broj ljudi. Druga bitna stvar je CEO – kako se on ponaša, što govori i kako ga percipiraju u javnosti odražava se i na percepciju same kompanije“, upozorava Pandur te napominje kako kompanije ne bi smjele zaboraviti ni interno brendiranje.

"Prostor utječe na način kako se ljudi osjećaju, kako rade i koliko su učinkoviti. Sitnice čine razliku: razmislite kako biste mogli vezati svoju viziju i korporativnu kulturu sa samim uređenjem prostora. Dobro je osmisliti neku vrstu 'mini muzeja' gdje će biti zabilježeno da je svaki zaposlenik, koji je ovdje radio, ostavio svoj trag. Neka vaši zaposlenici pričaju vašu priču", zaključila je Pandur. 

Više informacija o ovogodišnjoj HRDays konferenciji i predavačima saznajte na službenoj stranici konferencije. 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.