Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Kako upravljati 'teškim' zaposlenicima

Lijepo je zamišljati da svi kolege s posla s kojima ste u kontaktu, pogotovo oni koje vodite, poštuju vas kao osobe i posao koji radite, no to ponekad nije tako. Baš suprotno, možete se često naći u situaciji da kraj sebe imate 'teškog' zaposlenika.

Kako upravljati 'teškim' zaposlenicima

Takva situacija otežava efikasan razvoj zaposlenika i vašu mogućnost da njime upravljate – mogu vas potkopati, mogu odbiti preuzeti odgovornost za radne zadatke, mogu površno obavljati dodijeljene zadatke, mogu prekoračiti rokove, mogućnosti su nebrojene.

Međutim, što kad je takav zaposlenik jako talentiran i ima znanja i vještine i stoga je vrijedan resurs poduzeću čak i sa svim svojim manama? Osim toga, otpuštanje radnika na temelju mišljenja da zaposlenik loše odrađuje posao ili je s njim teško upravljati je i legalno i financijski zahtjevan zadatak, tako da takvog zaposlenika možda jednostavno morate zadržati.   

Iz svih tih razloga s takvim zaposlenicima treba se odnositi s pažnjom kako bi iskoristili maksimum iz situacije. Načina ima mnogo, a svi uključuju da se ponašate visoko profesionalno i jasno komunicirate.

Učenje i razvoj u profesionalnom smislu pokazali su se kao dobri pokretači promjena u stavu, i to na pozitivan način. Poticanje 'teškog' zaposlenika da se razvija možda dovede do promjena, pogotovo ako je taj razvoj pod stručnim okom mentora, i zaposlenik postane vrijedan resurs poduzeću. Thales L&D navode kako je učenje katalizator promjena i transformacija.

Bilo da se radi o pojedincima ili kompanijama, bez učenja ostajete na statusu quo i nemate prilika rasti i razvijati se. Imajući to na umu, 'teškom' zaposleniku treba dati što više prilika za razvoj kako bi od toga profitirao i on sam, ali i kompanija.    

Drugi način za ophodnju s 'teškim' zaposlenikom je direktna komunikacija. Možda neće očekivati direktno pitanje o tome što je uzrok takvom ponašanju, ali možda vas začudi odgovor, to može biti nešto s čim vi ili tvrtka može nositi, čak i pomoći u rješavanju.

Također, zaposlenik može uvidjeti kako je netko na njegovoj strani, i zainteresiran za probleme s kojima se suočava pa smanji tenzije.

Nemojte se bojati dati povratnu informaciju o stvarima s kojima niste zadovoljni, naravno nemojte zaboraviti niti stvari s kojima jeste zadovoljni. I s povratnom informacijom nikako nemojte čekati službene revizije ciljeva, učinite to odmah!

Recept za uspjeh: otvorena i iskrena komunikacija

Ponekad jedini način da nekoga 'trgnete' je da budete otvoreni i iskreni u komunikaciji, naglasite stvari koje bi trebalo poboljšati ili izmijeniti. Ljudi često niti ne primijete da njihovo ponašanje ili stav utječe na druge ljude, a neproduktivno je pokušavati to ignorirati umjesto suočiti se s tim u nadi da će se ponašanje samo od sebe promijeniti.  

Svakako dajte pozitivnu kritiku, ali pazite kako se ona ne bi percipirala kao mikro menadžment i naglasite što se od zaposlenika očekuje i u kojem vremenskom periodu.  

Ukoliko morate suočiti nekoga s njegovim ponašanjem, iskoristite to kao priliku da zajedno dođete do plana i rješenja kako preokrenuti stvari u svoju korist.

Iskoristite SMART metodu (Specific, Measurable, Achievable, Relevant and Time-bound) kako bi pratili napredak; znači plan mora biti: specifičan, mjerljiv, dostižan, bitan i s vremenskim rokom. Povrh svega, osigurajte da sve bude napismeno i dokumentirano kako bi imali sve činjenice ukoliko ipak dođe do najgoreg. Nadajmo se kako će zaposlenik ipak biti u mogućnosti ispraviti ponašanje uz pomoć vas i kolega.

Izvor: thehrdirector.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.