Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Ženama se rjeđe prikazuju oglasi za visoko plaćene poslove

Žena ste i tražite posao? Manja je vjerojatnost da će vam Google prikazati oglase za visoko plaćene radne pozicije, pokazuju rezultati istraživanja koje je proveo Carnegie Mellon.

Ženama se rjeđe prikazuju oglasi za visoko plaćene poslove

Istraživači su kreirali 17.370 lažnih profila pomoći kojih su posjećivali stranice za oglašavanje radnih pozicija, a tijekom istraživanja pratili su i analizirali više od 600.000 oglasa.

Rezultati istraživanja pokazali su da su se Googleovi oglasi za visoko plaćene poslove muškarcima prikazali 1852 puta, a ženama svega 318 puta.

Slično istraživanje iz 2014. godine pokazalo je sličan trend, ali nije bilo provedeno na reprezentativnom uzorku.

Diskriminacija je neizbježna?

Googleov sustav 'targetiranja' je kompleksan i uzima u obzir niz faktora od privatnih informacija preko povijesti pretraživanja i online aktivnosti korisnika. Koristeći lažne profile istraživači su se ponašali vrlo slično odnosno, spol je bio jedini različit faktor što pokazuje da su prilikom objave oglasa prisutni diskriminirajući faktori. 

Ipak, istraživači priznaju da je diskriminaciju teško definirati samo na temelju jednog faktora, ne samo s obzirom na kompleksnost Googleovog sustava, već i zbog načina kako oglašivači kupuju i 'targetiraju' svoje oglase koristeći Google.

Oglašivači, naime, mogu odabrati ciljanu skupinu pri čemu Google ima politiku voditi se njihovim legitimnim interesima.

U tom smislu oglašavanje je neizbježno diskriminirajuće, jer pokušava doprijeti do ljudi s obzirom na njihovo ponašanje i osobne informacije. S jedne strane to je korisno jer se oglasi pokazuju relevantnijim korisnicima, ali može imati i svoje negativne predznake.

Dobri razlozi, loš ishod

„Ohrabrujući muške kandidate da traže visoko plaćene poslove utječe se i na povećanje razlike u visini plaća između muškaraca i žena. Čak i kada je odluka utemeljena na ekonomskim razlozima ona može biti diskriminirajuća“, kažu autori istraživanja.  

Iako je ovakva diskriminacija odavno prisutna kroz televizijsko, radijsko i novinsko oglašavanje, pojavom novih medija ona je samo postala jasnije vidljiva, ali svakako može pogoršati diskriminaciju.

Izvor: theguardian.com

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.