Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

"Ne vodimo tipične HR razgovore i bitan nam je stav kandidata"

Švedska tvrtka Foreo u Zagrebu je otvorila ured koji se u svega par mjeseci pretvorio u logistički centar za Europu. Direktor Hrvoje Šarac u intervjuu govori više o radnim pozicijama za koje su natječaji u tijeku.

"Ne vodimo tipične HR razgovore i bitan nam je stav kandidata"

FOREO je osnovan krajem 2012., a već početkom iduće godine javnosti se predstavio na CES-u (Consumer Electronic Show) u Las Vegasu s inovativnim proizvodom u kojem je isprva malo tko prepoznao aparat za čišćenje lica. Neobično dizajnersko rješenje privuklo je pažnju i nakon svega godinu dana nepoznati start up svoju je Lunu prodavao na četiri tisuće prodajnih mjesta u 40 zemalja diljem svijeta.

Nakon što je tvrtka krenula otvarati urede u Europi, Americi, Australiji i Aziji, donešena je odluka da se otvori i prodajno/marketinški ured koji bi pokrivao istočnoeuropsko tržište. Kako se ta ideja pretovrila u onu o stvaranju logističkog i marketinškog centra za cijelu Europu objašnjava Hrvoje Šarac, direktor Forea

Zašto ste se odlučili za otvaranje ureda baš u Hrvatskoj odnosno, u Zagrebu?

"Kada smo odlučili da želimo graditi logistički centar za cijelu Europu bila nam je bitna lokacija, geografski položaj i naravno isplativost investicije. Zagreb je postao ozbiljna opcija nakon argumenata koje smo iznijeli u prezentaciji ideje te nakon što smo Šveđane uspjeli uvjeriti da u Hrvatskoj postoji kvalitetan kadar izvrsnih profesionalaca, dobili smo 'zeleno svjetlo' i krenuli. Od inicijalne ideje malog ureda za marketing i prodaju na istočnoeuropskom tržištu, vrlo brzo Zagreb je postao logistički centar za cijelu Europu. 

Korak po korak, investitore smo uvjerili da radimo dobar posao, nakon čega nam je povjereno stvaranje marketinškog tima za Europu, što je bio veliki izazov. 

Danas imamo veliki marketinški tim odgovoran za cijelu Europu i sastoji se od dizajnera, kreativnog marketinga, digitalnog marketinga i trade marketinga koji sveukupno broji 30 ljudi. Najveći izazov bio je profil marketingaša koji nam je trebao, s obzirom na specifične zahtjeve pojedinih tržišta. Zapošljavali smo izvorne govornike arapskog, francuskog, talijanskog, njemačkog, španjolskog i poljskog jezika, koji su istovremeno morali biti izvrsni govornici hrvatskog i engleskog jezika. Trenutno nas je 82, a još u travnju bilo nas je svega četvero.

Ponekad mi se čini da smo imali baš puno sreće – svaki naš zaposlenik je poput dobitka na lotu: kvalitetan, profesionalan i nevjerojatno strastven!

Do početka ljeta planirate imati oko 250 zaposlenika?

Tako je. Trenutno stvaramo E-commerce tim i Customer care tim koji će se baviti našim retailerima i prodajom na našim web stranicama. Radi se o specifičnom timu iz razloga što u Hrvatskoj nema puno online trgovina i profesionalaca sa iskustvom u tom segmentu. Upravo zato pri samom odabiru kandidata radno iskustvo nije nam osnovni kriterij, već stav kandidata i dojam koji dobijemo o njihovom pristupu prema poslu. 

Naši razgovori s kandidatima nisu tipični HR razgovori - takve šablone izbjegavamo. Pokušavamo kreirati opuštenu atmosferu, natjerati kandidata na razmišljanje i otkriti na koji način percipiraju nas kao poslodavca. Izrazito je važno upoznati osobu koja će danas, sutra biti vaš kolega. 

Ljudi koji ovdje rade su nevjerojatno strastveni prema poslu: često se ponašaju kao da su oni sami stvorili brend i proizvode i to pokazuju u svom pristupu. Strast, predanost i ljubav prema brendu nešto su neprocjenjivo. Upravo takav profil ljudi tražimo da postanu dio našeg tima. 

Natječaje ste otvorili i za neke vrlo specifične radne pozicije.

Kako su proizvodi visoko tehnološki, trebamo i operativni sustav, web stranice, mobilne aplikacije koje ih u korak prate. U timu imamo već dosta developera za razne projekte, ali zbog količine i složenosti poslova koji nas čekaju, trebamo barem udvostručiti tim. 

Što vi nudite kandidatima?

Foreo je jedinstveni poslodavac u Hrvatskoj zbog nekoliko stvari. Najvažnija je ta da vam daje priliku da stvarate kreativni marketinški sadržaj u zemljama izvan Hrvatske. Većina brendova koja djeluje na području Hrvatske i regije implementiraju i adaptiraju sadržaj iz svojih sjedišta, dok je u FOREO-u situacija u potpunosti suprotna! Upravo smo mi ti koji stvaramo kreativni sadržaj, ovdje u Hrvatskoj za Europu. To je jedna od glavnih značajki koja privlači ljude k nama, jer se radi o velikom izazovu, a usudio bi se reći i privilegiji raditi za često u potpunosti drugačija tržišta diljem Europe. 

Uz to, jednako je važna i činjenica da su u FOREO-u primanja u prosjeku stimulativnija nego u hrvatskim tvrtkama. 

Kakva su Vaša očekivanja od poslovne 2016.?

Na razini Europe, očekujemo naravno velik rast kao rezultat odličnih novih proizvoda koji lansiramo početkom godine na sva tržišta, te kvalitetan sadržaj koji smo stvarali zadnjih mjeseci u zagrebačkom uredu. Što se tiče hrvatskih tržišta, prisutni smo od svibnja ove godine i kada bi bio potpuno iskren, nismo očekivali velike rezultate. Međutim, ispostavilo se da je potencijal daleko veći od očekivanog što potvrđuju prodajni rezultati diljem zemlje, točnije u Dubrovniku, Šibeniku, Rijeci i Puli. Malo je reći da smo ugodno iznenađeni zbog dobrih brojki koje su nas uvjerile da hrvatsko tržište shvatimo još ozbiljnije u idućoj poslovnoj godini.  

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.