Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Naručivanje pizze govori puno o učinkovitosti tima

Deloitte je proveo istraživanje koje potvrđuje novi trend: poduzeća preferiraju male timove umjesto velikih odjela.

Naručivanje pizze govori puno o učinkovitosti tima

Novitetima u radu s ljudima nikad kraja, a sada nam dolazi još jedno: prema posljednjem godišnjem globalnom izvješću o trendovima unutar upravljanja ljudskim potencijalima koje je proveo Deloitte, a uključuje više od sedam tisuća kompanija diljem svijeta, 'mreža timova' postaje sve zastupljenija u poduzećima i zamjenjuje dosadašnji vertikalni pristup, javlja Monster.

Svega 24% velikih poduzeća (više od 50 000 zaposlenika) i 38% ukupnog broja poduzeća još se uvijek drže strukture u kojoj različiti odjeli pojedinačno odgovaraju top menadžmentu.

Lako je vidjeti i zašto. Brzorastuća potreba za inovacijama i promjena demografije na radnim mjestima 'prisilili' su poduzeća da se okrenu decentraliziranom pristupu, odnosno da se oslanjaju na manje operacijske jedinice koje samostalno donose odluke i razmjenjuju informacije, imajući u vidu zajednički cilj. Ili, kako je to slikovito objasnio CEO Amazona, Jeff Bezos: "Više od dvije pizze za ručak znači da je tim prevelik."

Ipak, većina izvršnih direktora smatra da još uvijek imaju dovoljno manevarskog prostora za odgađanje ove prakse. Svega 14% njih smatra da su njihova poduzeća spremna za ovu vrstu organizacijskog redizajna, a tek 21% njih kaže da imaju dovoljno stručne timove koji bi mogli samostalno surađivati s ostalim odjelima. Broj izvršnih direktora koji tvrde da razumiju kako rade 'umreženi' zaposlenici također je nizak, svega njih 12%.

To dovodi do još jednog zaključka istraživanja: vodstvo organizacije treba ojačati, a možda i nadići. Više od polovice ispitanik (56%) kažu da njihova poduzeća nisu spremna odgovoriti na potrebe lidera. Ulaganje u liderstvo može biti važan faktor pa ipak, 21% poduzeća ne posjeduje nijedan program razvoja lidera. S druge strane, 44% poduzeća smatra da ostvaruju napredak u pomaganju predstavnicima Y generacije da dođu do liderskih pozicija što je skok za 11% u odnosu na 2015. godinu.

U ostalim slučajevima kulturni trendovi ocjenjeni su kao vrlo važni, posebno kreiranje one kulture koja stvara motivirane zaposlenike. Trend angažiranosti također je visok, 85% poduzeća smatra to svojim prioritetom. Ipak, samo 34% ispitanih ima osjećaj da se njihovo poduzeće doista spremno suočiti s pitanjima angažiranosti, u što spadaju osjećaj dužnosti te produktivnost.

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.