Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Veliki propust u poslovnim vještinama o kojem nitko ne govori

Mnogi poslodavci od kandidata očekuju vještinu vođenja profila tvrtke na društvenim mrežama, ali malo tko je u stanju objasniti ljudima kako se to ispravno radi.

Veliki propust u poslovnim vještinama o kojem nitko ne govori

Postoji neka pretpostavka da svi imamo profile na društvenim mrežama, iako su poslovna i privatna komunikacija dvije vrlo različite stvari.

Ovo je dublji problem nego što se na prvi pogled čini.

Umijeće upravljanja profilima i komunikacijom na društvenim mrežama više nije 'poželjna vještina' već 'uvjet' za svakoga tko radi u marketingu, prodaji ili službi za korisnike. Ako i sami želite poraditi na toj svojoj vještini, besplatna Hootsuite Akademija odlična je polazna točka!

Kolač zvan 'društvene mreže'

Nakon početnog spekticizma tvrtke su odlučile iskoristiti prednosti društvenih mreža i 'uloviti' tri četvrtine potrošača koji sada stručnjacima za upravljanje društvenim mrežama povjeravaju svoje potrošačke navike i želje. Gotovo 90% američkih kompanija trenutno koristi Twitter, Facebook ili neku drugu društvenu mrežu kako bi zgrabili svoj udio na ovom vrijednom online tržištu. 

Postoji samo jedan mali problem: trenutna potencijalna radna snaga u ovom području debelo kaska za izazovima koji se pred njom nalaze. Nedostatak vještina u području upravljanja profilima na društvenim mrežama sve je veći, budući da društvene mreže galopiraju naprijed, dok edukacija za upravljanjem društenim mrežama kaska. Koliko je velik taj jaz? Prema istraživanju koje je proveo Harvard Business Review među 2.100 kompanija, svega 12% onih koji koriste društvene mreže imaju osjećaj da to rade učinkovito. A gdje su tek propuštene prilike i potencijalna dobit – brojke koje prolaze potpuno nezamijećeno?

Što se krije iza rupe u upravljanju društvenim mrežama?

Krivac je rastući broj društvenih mreža i set njihovih postavki. Prošle godine, primjerice, Snapchat je bio igračka za tinejdžere pomoću koje šalju poruke koje ubrzo nakon toga nestaju. Ove godine to je način kako doprijeti do mladih potrošača na njihov način. Kako se brojne platforme udružuju i imaju sve sofisticiranije postavke, čak je i najupornijim korisnicima sve teže držati korak.

Istovremeno, iz temelja se mijenja način kako koristimo društvene mreže na radnim mjestima. Samo par godina ranije društvene mreže u uredima bile su područja kojima upravljaju Community Manageri, koji su bili zaduženi za vođenje profila tvrtki i komunikaciju na društvenim mrežama. U kratkom vremenu, pristup društvenim mrežama se demokratizirao i decentralizirao, a upravljanje društvenim mrežama postala je svačija odgovornost.

Od zaposlenika se očekuje da društvene mreže koriste na nove i neočekivane načine. Poznate marketinške funkcije zapravo su samo vrh sante leda. Alati društvenih mreža koriste se u poboljšanju rada službi za korisnike, za prodaju ili upravljanje ljudskim potencijalima, ali i kao dio izgradnje imidža tvrtke. U međuvremenu, platforme poput Facebook at Work and Slack (koji već ima milijune korisnika, od NASA-e do kvartovskih kafića), velikom brzinom mijenjanju način kako surađujemo unutar tvrtke. Iznošenjem interakcije iz ureda, ove tehnologije ruše stare okvire i povećavaju produktivnost. Ukratko, društvene mreže sve se manje korisne u privatne svrhe, a sve više na poslu te kao komponenta koja je prisutna u gotovo svemu što radimo i čime se bavimo.

Ali ovaj pristup vrijedi samo ako su zaposlenici upućeni i spremni na ubrzanje tempa. "Pravi problem je to što očekujemo da ljudi vješto koriste ovakve mogućnosti bez osiguranog treninga", objašnjava William Ward, profesor na Syracuse sveučilištu. Suprotno uvriježenom mišljenju, znanje potrebno za upravljanje društvenim mrežama nije nešto što se događa samo po sebi. Stariji zaposlenici i Milenijci često 'tapkaju u mraku'. "To što je netko odrastao u doba društvenih mreža ne čini ga stručnjakom u korištenju društvenim mreža na poslu", upozorava Ward. "To je kao da kažete 'odrastao sam u doba faks uređaja što me čini stručnjakom za biznis'".

Kako premostiti ovaj jaz?

Govorimo o dugoročnoj aktivnosti. Kratkoročno, radionice na kojima se uči upravljati društvenim mrežama polako ulaze u obrazovne programe, ne samo u području marketinga i komunikacija. Njihova važnost s vremenom će dobiti na težini baš kao što je nekada bilo važno poznavanje pravila pisane poslovne komuniakcije ili osnovnih računalnih vještina. 

Ali što je sa zaposlenicima koji se upravo sada bore s ovim izazovom?

Dobra je vijest da tvrtke prepoznaju i priznaju važnost društvenih mreža te upravljanje društvenim mrežama kao ključnu vještinu pa svojim zaposlenicima nude i mogućnost edukacije ili barem planiraju poduzeti takav korak u budućnosti.

Izazov pak i dalje ostaje kako savladati umijeće upravljanja društvenim mrežama kada se one tako brzo razvijaju i mijenjaju. Samo prošle godine, primjerice, zabilježen je ogroman rast videa na društvenim mrežama i mnoštvo aplikacija za komunikaciju 'jedan na jedan', dok se Twitter bori s reinvestiranjem u samog sebe. Pritom ne treba ni spominjati da svega nekolicina zaposlenika ima mogućnost kakve-takve edukacije u ovom području. Istovremeno, edukativna rješenja moraju biti dostupna na zahtjev i dostupna putem mobilnih telefona. Trenutno, neke od najisplativijih opcija ne dolaze iz tradicionalnih edukativnih izvora već iz samih kompanija koje aktivno sudjeluju u ovom medijskom prostoru.

U suštini pak, svaka investicija u nadogradnju vještina upravljanja društvenim mrežama na radnome mjestu dobro je uložen novac. Twitter, Facebook, Instagram i druge mreže neće nestati. Upravo suprotno, postat će uobičajeni dio poslovanja. Procjenjuje se i da će tvrtke u sljedećih pet godina morati udvostručiti svoje budžete za upravljanje društvenim mrežama. Kako to ne bi bio bačen novac, tvrtke moraju osigurati da njihovi zaposlenici doista i znaju kako koristiti društvene mreže. Oni koji to osiguraju otkrit će nove načine kako doprijeti do potrošača, angažirati i regrutirati zaposlenike te povećavati produktivnost. Oni koji u tome ne uspiju ostat će uskraćeni za dio svog kolača na ovom milijunskom tržištu, ali neće niti opstati dovoljno dugo da bi to mogli shvatiti i požaliti. 

Želite naučiti upravljati društvenim mrežama? Posjetite EduCentar i odaberite edukativni program koji će vam pružiti željeno znanje. 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.