Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Poslovni uspjeh tvrtke SDA Croatia prati i značajno ulaganje u zaposlenike

Areta Čuturaš voditeljica ljudskih potencijala govori o uvjetima rada u tvrtki SDA Croatia i najavljuje nova zapošljavanja s preseljenjem duty free trgovine na novi terminal.

Poslovni uspjeh tvrtke SDA Croatia prati i značajno ulaganje u zaposlenike

SDA Croatia kojoj je vlasnik SDA Francuska, zajednička tvrtka Lagardère Travel Retail te Aéroports de Paris, u prosincu 2014. preuzela je upravljanje duty free trgovinom u Zagrebačkoj zračnoj luci "Franjo Tuđman". Od tada bilježe dvoznamenkasti rast prihoda iza kojega stoje ulaganja u preuređenje prostora, unošenje najbolje svjetske prakse u poslovanje, ali i značajno veća ulaganja u ljude. O praksi upravljanja ljudskim potencijalima u SDA Croatia razgovarali smo s voditeljicom ljudskih potencijala Aretom Čuturaš.

Koliko ljudi zapošljava SDA Croatia?

U tvrtki je zaposleno 62 ljudi, a za vrijeme turističke sezone koja je najintenzivnije razdoblje zapošljava se i dodatna radna snaga te se broj zaposlenih poveća i za 20-ak ljudi. 41 zaposlenik radi u trgovini, 7 u skladištu, a 14 na administrativnim poslovima. Prosječna dob naših zaposlenika je 47 godina. Iako smo dio velike međunarodne kompanije tvrtku vodi domaći menadžment tim.    

Nakon što ste preuzeli zagrebački duty free rezultati su se značajno poboljšali iako niste mijenjali ni lokaciju ni ljude – u čemu je tajna?

Prošle godine imali smo rast prodaje od 22%, a ove godine u prvih devet mjeseci 16%. To je značajno više od rasta putnika pa je jasno da su naši dobri rezultati

   Areta Čuturaš, Voditeljica ljudskih potencijala, SDA Croatia

posljedica promjena u poslovanju. Uveli smo niz inovacija u poslovanje poput tzv. walk through koncepta, investirali u uređenje prostora, ali što je još značajnije – investirali smo i nastavljamo investirati u naše ljude. Uveli smo praksu u kojoj se inzistira na stalnom učenju i usvajanju novih znanja, posebno zaposlenika u prodaji. Ove godine naši će zaposlenici prosječno provesti više od 30 sati na edukacijama. Dovodimo najbolje predavače i domaće i inozemne, a zajedno sa Zagrebačkom školom menadžmenta osmislili smo i poseban program koji je prilagođen upravo potrebama naših zaposlenika. Uveli smo i praksu posjeta zaposlenika našim dobavljačima kako bi još bolje upoznali njihove proizvode i njihovu poslovnu filozofiju. Vjerujemo da je upravo promjena pristupa u upravljanju ljudskim potencijalima jedan od temelja našeg uspjeha.  

Kako su ljudi reagirali na takav novi pristup – jesu li bili otvoreni za edukacije s obzirom na nešto stariju prosječnu dob vaših zaposlenika?

U početku je to izazvalo čuđenje pa i određenu sumnjičavost jer se radilo o za njih novom, drugačijem pristupu. Međutim vrlo brzo su svi prepoznali da je sudjelovanje na edukacijama, stručnom usavršavanju i usvajanju novih znanja pozitivna promjena i nužnost. Rezultati su se brzo počeli pokazivati i u rastu prodaje što je potvrdilo da se radi o dobroj poslovnoj strategiji. Ljudi se osjećaju sigurnije, imaju više samopouzdanja i shvatili su da je učenje nešto što istodobno koristi i njima i tvrtki za koju rade. Danas više niti jedna tvrtka pa ni trgovačka ne može biti uspješna ako ne prati svjetske trendove, ako ne usvaja nove prakse i ako ne ulaže u cjeloživotno učenje i usavršavanje svojih zaposlenika.    

Kakve uvjete imaju vaši zaposlenici?

Naši zaposlenici imaju vrlo poticajne uvjete za rad. Od samih uvjeta na radnome mjestu, spomenutih ulaganja u edukacije pa do primanja. Primjerice, plaća za radno mjesto prodavača, odnosno prodavačice je gotovo 25% viša od prosječne neto mjesečne plaće za Hrvatsku, prema podacima DZS-a za lipanj 2016. te oko 130% viša od prosječne neto mjesečne plaće za radno mjesto prodavača u Hrvatskoj. Uz to naši zaposlenici dobivaju i Božićnicu, dar za djecu, regres te dar u naravi za Uskrs. 

Uskoro selite na novi terminal – hoće li biti kakvih novosti i hoće li biti novih zapošljavanja?

Na novom terminalu imat ćemo veći prostor i uvest ćemo, naravno, neke novosti o kojima još ne možemo konkretno govoriti. Nakon ulaska u zagrebački duty free udvostručili smo ponudu hrvatskih proizvoda – ona danas čini 40% našeg asortimana i to se pokazalo ispravnom odlukom. Zato ćemo u novome prostoru nastaviti sa širenjem domaće ponude. Veći prostor i vjerujemo još veći obim posla rezultirat će, naravno, i otvaranjem novih radnih mjesta. 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.