Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Potrošnja građana u prosincu nadmašila očekivanja

Prvi rezultati potrošnje u prosincu pokazuju da je, prema fiskaliziranim računima, blagdanska potrošnja iznosila oko 13,5 milijardi kuna.

Potrošnja građana u prosincu nadmašila očekivanja

Potrošnja građana nadmašila je očekivanja. U prosincu smo potrošili oko 13,5 milijardi kuna, podaci su dobiveni iz fiskaliziranih računa. Najviše se trošilo na igračke, kozmetiku, odjeću i obuću.

Najveći broj ispitanika, u istraživanju HGK, na blagdanske je darove potrošio između 100 i 500 kuna (39%), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Bez obzira na raspoloživi budžet, 86% ispitanika dar je najčešće namijenilo članu obitelji i voljenoj osobi (54%).

Najdarežljiviji smo bili s igračkama

Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%). Preko 16% ispitanika odabralo je neki ukrasni predmet, dok je elektroniku i uređaje poklonilo 13% ispitanika. Najveći broj ispitanika koji je odabrao elektroniku blagdanski budžet potrošio je na mobitele i popratnu opremu, gotovo 40%.

U kategoriji igračaka prednjače društvene igre, puzzle i slagalice s 30%, dok je u slučaju kozmetičkih proizvoda najčešći odabir bio proizvod za njegu tijela i lica (41%) ili parfem (30%).

Istraživanje je provedeno na 1.300 ispitanika u razdoblju od 22. do 29. prosinca ove godine online putem. Cilj istraživanja bio je steći uvid u sadržaj ovogodišnje blagdanske košarice s obzirom na iznose i kategorije proizvoda kupljenih kao blagdanski dar.

Rast standarda

''Povećana blagdanska potrošnja posljedica je porasta životnog standarda, što je vidljivo i po porastu plaća od 4% do 5%, porastu zaposlenosti od otprilike 2%, porastu prometa u trgovini na malo od otprilike 4% do 5% i u konačnici po rastu BDP-a,“ rekao je direktor Sektora za financijske institucije, poslovne informacije i ekonomske analize HGK Zvonimir Savić, komentirajući istraživanje Hrvatske gospodarske komore o sadržaju ovogodišnje povećane blagdanske košarice.

Izvor: Dnevnik.hr 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.