Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

8 koraka za otvaranje obrta

Kako bi vam olakšali cijeli taj mukotrpan proces, donosimo osam koraka otvaranja obrta.

8 koraka za otvaranje obrta

Danas je sve više pojedinaca koji se odlučuju samostalno ili s još nekim otvoriti obrt. No, pri tome se mnogima stvaraju upitnici iznad glave. Kako zapravo otvoriti obrt? Što sve moram učiniti? Koje dokumente moram imati? Koliko to sve košta?

1. Odaberite ime, djelatnost i sjedište obrta

Ime obrta sastoji se od naziva, opisa djelatnosti, imena vlasnika i sjedišta obrta. Sam naziv određujete Vi, odnosno obrtnik. Djelatnost također određujete sami, a možete odabrati više djelatnosti s jednom koja je glavna. Osim toga, svaki obrt mora imati svoje sjedište – to je adresa na koju obrt prijavljujete.

2. Upišite se u Obrtni registar

Obrt možete osnovati u nadležnom uredu, ovisno o mjestu stanovanja pri čemu morate ispuniti OR obrazac. U nadležni ured ponesite osobnu iskaznicu ili putovnicu te imajte na umu da je potrebno izvršiti uplate za registriranje obrta i troškove izdavanje obrtnice što će Vas doći 270 kuna.

S druge strane, obrt možete otvoriti i online aplikacije e-građani. Lozinku za aplikaciju i upute kako je koristiti dobit ćete u svakoj poslovnici FINA-e, i to besplatno.

3. Izradite pečat

Izrada pečata traje oko pola sata i košta između 150 do 200 kuna, ovisno o tome želite li da bude crni ili u boji. Pečat treba sadržavati naziv obrta i adresu, a za njega je potrebna kopija Rješenja o upisu obrta u Obrtni registar (ako ste otvarali obrt putem e-građani aplikacije, dobili ste Rješenje u e-građani pretincu s obrtnicom).

4. Otvorite žiro račun u banci

Sljedeći korak je otvaranje žiro računa. To možete učiniti s osobnom iskaznicom, rješenjem, obrtnicom i žigom. Naknada za otvaranje žiro računa je 50 kn i skidaju je u tijeku prvog mjeseca poslovanja s vašeg poslovnog računa.

5. Prijavite obrt u sustav mirovinskog i zdravstvenog osiguranja

Nažalost, još uvijek niste gotovi. Obrt je potrebno i prijaviti u sustav mirovinskog i zdravstvenog osiguranja za što morate otići na Mirovinsko osiguranje s preslikom Rješenja o upisu u obrtni registar i tiskanicama M-1P i M-11P. Navedene obrasce potrebno je predati prazne samo sa žigom i potpisom vlasnika obrta. Ipak, iako možete skinuti iste na internetu, one vam vrlo vjerojatno neće vrijediti. Potrebno je odšetati do Narodnih novina i kupiti ih za nekoliko kuna, što se može činiti kao gubitak vremena. No, ono što je dobra stvar jest da nakon što ste napravili upis u mirovinsko osiguranje, ono automatski vrši vaš upis u zdravstveno osiguranje pa ne morate hodati i do Zdravstvenog osiguranja.

6. Prijavite obrt i u Poreznoj upravi

Nakon prijave u sustav mirovinskog i zdravstvenog osiguranja, potrebno je izvršiti prijavu obrta i u Poreznoj upravi nadležnoj prema sjedištu obrta, radi upisa u registar poreznih obveznika. Za ovu je prijavu potrebno samo predati Presliku rješenja za otvaranje obrta i RPO obrazac, koji također možete naći u Narodnim novinama. Imajte na umu da je po zakonu Poreznu potrebno posjetiti u roku od 8 radnih dana od dobivanja obrtnice. Tom prilikom se i izjašnjavate da želite porez plaćati paušalno.

7. Morate imati porezne knjige

Obrtnici su dužni imati i predavati Knjigu prometa u kojima su zabilježena sva transakcija, a ona može biti vođena u pisanom ili elektronskom obliku. Najkasnije 15.1. Poreznoj upravi morate predati PO-SD obrazac za prethodnu godinu poslovanja u kojem se kvartalno zbrajaju svi prometi unutar godine, te se na temelju istih vrši povrat ili nadoplata poreza i prireza. Osim toga, potrebno je predati i Odluku o visini blagajničkog maksimuma te Interni akt o fiskalizaciji računa. Njime se donosi odluka o pravilima sljednosti numeričkih brojeva računa, poslovnim prostorima, oznakama poslovnih prostora i operatera na naplatnim uređajima.

Fiskalizacija je još jedan bitan korak pri otvaranju obrta, a pakete za fiskalizaciju nude knjigovodstveni uredi i teleoperateri. Primjerice, Tele2 za 79 kuna mjesečno (+PDV) nudi paket za fiskalizaciju  koji sadrži uređaj Alcatel Pixi 4 DS (na koji imate jamstvo od dvije godine), Bluetooth printer i samu aplikaciju za fiskalizaciju. Ovaj paket ne podržava plaćanje karticama, ali se u izborniku može izabrati opis/način plaćanja karticama pa korisnik može preko drugog uređaja naplatiti karticom.

Osim samog uređaja i aplikacije, potrebno je na Fina-i podignuti digitalni certifikat za postupak fiskalizacije te osigurati internetsku vezu radi razmjene podataka s Poreznom upravom. Tele2 paket pruža i uslugu pristupa internetu s 250 MB mjesečno prometa i brzinu prijenosa podataka od 128 kbps putem Tele2 mreže, a možete ga pronaći na svim Tele2 prodajnim mjestima

8. Vodite računa o plaćanju komorskog doprinosa te o obaveznim porezima i doprinosima

Obrtnici su u prvoj godini poslovanja oslobođeni plaćanja komorskog doprinosa o čemu Obrtnička komora pismenim putem obavještava obrtnike i Poreznu upravu.

Ipak, niste oslobođeni od plaćanja godišnjeg paušalnog dohotka koji se utvrđuje u pet razina te paušalnog poreza na dohodak koji se plaća tromjesečno do posljednjeg dana svakog tromjesečja, i to u svoti koja je umnožak broja mjeseci tromjesečja za koje je obveza utvrđena i utvrđenog paušalnog mjesečnog poreza. Osim toga, morate plaćati i obvezne mjesečne doprinose do 15. dana u mjesecu za prethodni mjesec.

Iako Vam se sve ovo može činiti kao dug i zamoran proces, neka Vas to ne obeshrabri. Naime, cijeli postupak traje tek nekoliko dana, koje svakako vrijedi potrošiti na početak ostvarenja svojih snova i pokretanje vlastitog obrta.

Izvor: jutarnji.hr

 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.