Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Intervju: Nataša Margetić Lukić, Poslovna inteligencija

Upoznajte se s radom Poslovne inteligencije u intervjuu s voditeljicom ljudskih potencijala.

Intervju: Nataša Margetić Lukić, Poslovna inteligencija

Ukratko razvoj karijere unutar organizacije:

U Poslovnu inteligenciju došla sam na poziciju Voditeljice ljudskih potencijala prije više od godine dana. Do tada sam više od 12 godina radila u Ljudskim potencijalima u djelatnosti trgovine i turizma. Poslovna inteligencija je već prije mog dolaska imala dosta razvijenih procesa vezano za ljudske resurse. Mojim dolaskom u tvrtku su se ti procesi dodatno „utegnuli“, stavili smo fokus na rad sa zaposlenicima, na komunikaciju i nagrađivanje kvalitetnog rada te smo neke prakse koje su bile dobro razrađene na papiru oživjeli i implementirali ih i u praksi.

Molimo, navedite nekoliko uvodnih informacija o Poslovnoj inteligenciji.

Poslovna inteligencija je hrvatska IT tvrtka, osnovana 2001. godine. Vodeća smo tvrtka za implementaciju analitičkih i Big data sustava te strateški ICT konzalting u jugoistočnoj Europi.

U Hrvatskoj imamo 110 zaposlenika. Tvrtka je kroz kompanije u većinskom vlasništvu prisutna i na tržištima u Beču, Londonu, Ljubljani, Podgorici, Sarajevu i Beogradu.

Naša ekspertiza se temelji na znanju poslovnih procesa u brojnim granama poslovanja (telekomunikacije, bankarstvo, osiguranje, proizvodnja, distribucija i maloprodaja), metodologija implementacije analitičkih i Big data sustava te iskustvu u implementaciji vodećih svjetskih tehnologija iz tog područja. Također smo razvili ekspertizu u data privacy području i kreirali vlastiti proizvod za upravljanje privolama „Data Privacy Manager“.

Možete li opisati viziju i misiju vašeg poslovanja te objasniti na koji način vaši zaposlenici pridonose njihovom ostvarenju?

Želimo biti tržišni lider u Europi (a i šire) u implementaciji analitičkih i Big data sustava. Našim klijetima dajemo najbolju moguću uslugu u području strateškog konzaltinga i implementacije inteligentnih informacijskih sustava za podršku poslovnom odlučivanju i time im pomažemo u kreiranju nove vrijednosti i prepoznavanju poslovnih prilika.

Budući da se tvrtka primarno bavi konzaltingom, najvažniji resursi tvrtke su naši zaposlenici, njihovo znanje, vrijednosti i motivacija. Zbog toga nam je jako važno da komunikacija unutar tvrtke bude kvalitetna i transparentna te da svi znaju koja je njihova uloga i važnost u timu. Samo kvalitetnim radom s ljudima i ulaganjem u rast i razvoj svih zaposlenika možemo podržati ostvarivanje dugoročne strategije tvrtke.

Možete li opisati kako izgleda jedan uobičajeni selekcijski postupak kod zapošljavanja novih zaposlenika u Poslovnoj inteligenciji? 

Naš selekcijski postupak započinje definiranjem očekivanja od novog zaposlenika te oglašavanjem slobodnog radnog mjesta. Sve prijave razmotrimo te pozivamo na prvi krug intervjua kandidate koji zadovoljavanju tražene uvjete. Na intervjuu su obavezno prisutni direktor odjela koji zapošljava i ja. Ukoliko nam kandidat odgovara po znanju, karakteru i vrijednostima, dodatno testiramo tehnička i stručna znanja te testiramo i procjenjujemo psihološki profil i profil spremnosti za učenje. Kandidate koji zadovolje pozivamo na drugi intervju te se tada dogovaramo oko uvjeta.

Koji su glavni motivacijski faktori za zaposlenike u vašoj branši i zbog čega je Poslovna inteligencija tako privlačna stručnjacima iz ove branše?

ICT je najbrže rastuća industrija u svijetu pa tako i u Hrvatskoj te je potražnja za IT stručnjacima velika. Tržište traži sve veći broj informatičkih stručnjaka, a jedan dio mladih se odlučuje trajno iseliti iz Hrvatske. U toj situaciji većina IT tvrtki se trudi zadržati svoje zaposlenike i privući nove.

I prije ovog trenda mi smo našim zaposlenicima pružali puno prilika za realizaciju i u poslovnom i u neposlovnom dijelu. Svakom zaposleniku pristupamo individualno, upoznajemo njihove potrebe i pokušavamo odgovoriti na njih omogućavanjem fleksibilnih radnih angažmana te mogućnošću razvoja karijere u smjeru koji svima odgovara. Tako je nedavno jedna kolegica odselila u London i nastavila svoju karijeru unutar naše tvrtke Bird Consulting u Londonu, drugi kolega već godinu dana živi i radi u Austriji unutar naše tvrtke u Beču.   

Bitan nam je i društveni aspekt naše organizacije te organiziramo teambuildinge i interne party-je. Za djecu naših zaposlenika organiziramo dan s mamama i tatama (PI Junior Day) te druženje ili priredbu oko Božića.

Ono što je još važnije od opisanih praksi vezanih uz društvena događanja je to da velike budžete ulažemo i u edukaciju zaposlenika, ali i u edukaciju menadžmenta kako bi što bolje radili sa svojim zaposlenicima, jer danas su nam potrebni lideri. Slušamo naše zaposlenike jer, kao što je Steve Jobs rekao „We don't hire smart people to tell them what to do. We hire smart people to tell us what to do“.

Od samih početaka, kroz suradnju s fakultetima zapošljavamo mlade, pametne ljude te ih u zadnjih pet godina kroz BIRD akademiju i strukturirani mentorski sustav ubrzano uvodimo u posao i gradimo njihovu karijeru u smjeru koji svima odgovara.

Uz to, radimo na zanimljivim projektima kod velikih klijenata po cijelom svijetu, s modernim tehnologijama, koje zaposlenicima omogućuju učenje, rast i razvoj.

Kao kompanija ste orijentirani i na zdravlje zaposlenika na radnom mjestu i osiguravanje ravnoteže privatnog i poslovnog života. Možete li reći više o inicijativama koje provodite?

Cilj nam je stvoriti takvo poslovno okruženje u kojem zaposlenici mogu optimalno izvršavati svoje obveze i u kojem mogu uspješno balansirati obitelj, posao i karijeru te obitelj.

Već godinama zaposlenicima omogućujemo i prakticiramo mogućnost rada od kuće i fleksibilnih radnih angažmana što posljedično omogućuje bolji balans poslovnog i privatnog života.

Jako nam je važno zdravlje naših zaposlenika. Imamo dugogodišnju praksu sistematskih pregleda te aktivno potičemo bavljenje sportom kroz razne sportske aktivnosti, sobu za igru gdje zaposlenici i tijekom radnog dana mogu otpustiti stres, kroz igranje stolnog tenisa ili stolnog nogometa i sl.

Zaposlenici imaju mogućnost korištenja 2 teretane u Zagrebu, a veliki broj naših zaposlenika kao tim sudjeluje u raznim utrkama te ponosno nose dresove Poslovne inteligencije.

U prostorima tvrtke se jednom tjedno organizira vježbanje u sklopu Škole zdravih leđa jer smo svjesni da sjedilački način života se prvo odrazi na našim leđima, a zadnja dva mjeseca su zaposlenici imali mogućnost koristiti masaže leđa i vrata u suradnji s udrugom Slobodni maseri. Brinemo se i za prehranu zaposlenika kroz mogućnost korištenja zdravog doručka i dostupnost voća.

Jednom tjedno održavamo Mindfulness radionice kako bi naši zaposlenici naučili bolje upravljati razinom stresa i nositi se sa svakodnevnim izazovima.

Imate velika ulaganja u edukaciju svojih zaposlenika. U koje edukacije najviše ulažete i zašto?

Svjesni smo da samo educirani zaposlenici, koji su u tijeku s najnovijim trendovima i tehnologijama na tržištu, garantiraju kontinuirani rast i napredak kompanije.

Iz tog razloga ulažemo puno u edukaciju naših zaposlenika. Uz stručne i tehničke edukacije, certifikacije i konferencije (unutar i izvan Europe), ulažemo puno i u razvoj soft skills vještina naših zaposlenika jer je za posao konzultanata jako važna kvalitetna i stručna komunikacija, sposobnost motiviranja drugih i sebe samih, timski rad  te rješavanje sukoba i prihvaćanje promjena.

Također smo svjesni važnosti kvalitetnog vođenja ljudi te zato management tvrtke pohađa Leadership akademiju koja se održava svaka 2 mjeseca u trajanju od 2 dana, a svi menadžeri su završili i NLP edukaciju, praktičarski stupanj.

Poslovna inteligencija se u projekt Poslodavac Partner uključila ove godine po prvi puta i uspješno zadovoljila visoke standarde izvrsnosti u području upravljanja zaposlenicima. U čemu prepoznajete vrijednost Certifikata Poslodavac Partner koji ste stekli?

U Poslovnoj inteligenciji su nam zaposlenici zaista najvažniji resurs te ulažemo puno truda da najbolje prakse rada u ljudskim resursima omogućimo našim zaposlenicima. Zato smo jako ponosni što smo kroz proces certifikacije dobili potvrdu da smo na pravom putu. Imali smo priliku detaljnije preispitali svoje procese te će nam sugestije za unapređenje praksi biti jako korisna smjernica za daljnji rad.

Uz to, Certifikat nam daje potvrdu da smo u društvu najboljih kompanija u Hrvatskoj koje zaista brinu o svojim zaposlenicima, a to je poruka koju želimo komunicirati i našim zaposlenicima i kandidatima na tržištu rada.

Kakvi su vam planovi za naredni period?

Do sada smo puno toga napravili, ali i dalje imamo prostora za razvoj i unaprjeđenje praksi u upravljanju ljudskim potencijalima. U narednom periodu nam je plan implementirati sugestije koje smo dobili kroz proces certificiranja i raditi na poboljšanju u kategorijama gdje nismo ostvarili maksimalni broj bodova, kako bismo iduće godine bili među top 10 kompanija u RH.

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.