Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

I dalje raste potrošnja: u srpnju smo potrošili gotovo 26 milijardi kuna

Očekuje se da će se trend rasta potrošnje u Hrvatskoj nastaviti.

I dalje raste potrošnja: u srpnju smo potrošili gotovo 26 milijardi kuna

Podaci porezne uprave RH, za razdoblje od 1.srpnja do 5.kolovoza, pokazuju kako je u promatranom razdoblju u Hrvatskoj izdano 0,8 posto računa više nego lani, a ukupan iznos računa bio je 7,28 posto veći – u srpnju i dijelu kolovoza prošle godine smo potrošili 24,1 milijardu kunu naspram 25,85 milijardi kuna potrošenih ove godine.

“Posljedica povećane potrošnje leži, među ostalim, u rastu potrošačkog optimizma i djelomično u daljnjem snažnom rastu nenamjenskih potrošačkih kredita stanovništva”, rekla je tim povodom direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić. Pritom je u djelatnosti trgovine na veliko i malo ostvarena većina prometa, više od 60 posto ukupnog prometa u promatranom razdoblju, te je iznos računa bio 15,2 milijarde kuna, što je u odnosu na prošlogodišnje 14,3 milijarde povećanje od 6,07 posto.

“Tradicionalno je kolovoz najjači mjesec u trgovini pa se može očekivati da će se pozitivan trend nastaviti”, istaknula je Tomislava Ravlić za Jutarnji list.

Potrošnja će najviše doprinijeti gospodarskom rastu

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u prvih šest mjeseci kalendarski prilagođeni promet realno porastao (korigiran za inflaciju) 4,4 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Stoga ne čudi što se i u analizi Vlade u sklopu Fiskalnih smjernica 2020.-2022. navodi kako će upravo osobna potrošnja najviše pridonijeti ukupnom gospodarskom rastu u srednjoročnom razdoblju zbog nastavka rasta zaposlenosti i plaća, visoke razine potrošačkog povjerenja, niske inflacije te rasta potrošačkih kredita.

Promatrano prema glavnim skupinama, najveći udio u izdacima činili su izdaci za hranu i bezalkoholna pića - 28,2 posto, zatim za stanovanje i potrošnju energenata 15,7 posto te za prijevoz 15,5 posto. U ukupnim izdacima su izdaci za razna dobra i usluge imali udio od 7,6 posto, za odjeću i obuću 7,3 posto, za rekreaciju, kulturu, pokućstvo, opremu za kuću i redovito održavanje kuće 5,5 posto, a za komunikacije 5,4 posto.

Izvor: Jutarnji list

 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.