Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Razvijati eLearning interno ili angažirati agenciju?

Za koji pristup se odlučila vaša tvrtka?

Razvijati eLearning interno ili angažirati agenciju?
Danas gotovo svaka kompanija ima implementiran LMS (Learning Management Sustav) za distribuciju i upravljanje eLearning sadržajem. Izazov međutim nastaje kada za postojeći LMS sustav treba proizvoditi eLearning tečajeve. Praksa je pokazala da kompanije u početku nastoje tečajeve izrađivati sami - interno. Najčešće se od odjela ljudskih resursa, koji su inače zaduženi za edukaciju, očekuje da se bave i produkcijom eLearning sadržaja.
 
Takva praksa uglavnom rezultira nedovoljno kvalitetnom produkcijom, a zaposlenici takav sadržaj nerado konzumiraju. Često čujemo komentare da na samu pomisao o eLearningu kolutaju očima i traže načina kako zadovoljiti formu po “click-next” principu kako bi LMS registrirao da su uspješno prošli dodijeljenu im edukaciju. Takav scenarij nije dobar niti za kompaniju, a niti za zaposlenike. Kompanija je potrošila interne resurse na izradu sadržaja, a zaposlenici nisu dobili kvalitetnu edukaciju, tj. krajnji cilj nije ostvaren.
 
Razlog nedovoljno dobre produkcije eLearninga, kada se radi interno, leži u tome što je za proizvodnju kvalitetnog eLearninga potreban angažman čitavog niza stručnjaka različitih ekspertiza. Spomenimo samo neke od pozicija: learning architect, copywriter, graphic designer, motion graphics & multimedia expert, sound and voice expert, voice-over talent, elearning developer, tester, project manager, itd...  Kompanije uglavnom interno nemaju na raspolaganju sve te resurse iz jednostavnog razloga što proizvodnja eLearninga nije njihov core business. 
 
Dodatni izazov za kompanije je kada eLearning tečajeve treba proizvoditi kontinuirano, jer potreba za edukacijom i transferom znanja je konstantno prisutna. 
 
Iako se na prvu pomisao izrada eLearninga internim resursima čini troškovno prihvatljivijim rješenjem, angažman profesionalne agencije za razvoj eLearninga je u konačnici puno bolja odluka. U Hrvatskoj smo razgovarali s predstavnicima agencije eWyse, jedinom nagrađivanom eLearning agencijom na ovim prostorima koja razvija eLearning sadržaj za globalno tržište. 
 
eWyse je kroz višegodišnje iskustvo i rad osmislio jedinstven pristup, kao i detaljno definirane procese izrade eLearninga kako bi postigli maksimalnu kvalitetu produkcije uz što manje utrošenih resursa. Zbog tog pristupa su ove godine dobili i međunarodno priznanje o kojem smo pisali na Edu Centru, a pitali smo ih i u čemu je tajna uspjeha? Rekli su nam da je klijentima najbitnije imati potpuni uvid i po potrebi kontrolu nad tri područja kada izradu eLearninga prepuštaju agenciji, a to su: 
 
- Kontrola nad procesom; u to spada projektni menadžment, komunikacija među svim uključenim stakeholderima, a posebno SME-ima za pojedino područje (Subject Matter Expert)
- Kontrola nad dizajnom tečaja; kako će sve u konačnici izgledati?
- Kontrola nad troškovnom stranom; ovo je možda najveći izazov kada je u pitanju veliki broj tečajeva u kontinuiranoj izradi. Međutim u eWyse-u kažu kako su upravo ovaj dio uspjeli učiniti jednostavnim i transparentnim, te im je upravo kontrola nad financijskim dijelom osigurala kompetitivnu prednost na globalnom tržištu u odnosu na druge agencije.
 
To ne znači da se o tim područjima brine klijent, naprotiv, o tome se brine eWyse i to na transparentan način, tako da klijent u svako doba ako to želi ima mogućnost intervenirati. Ovaj pristup eWyse-u je omogućio potpunu integraciju s klijentom, te zbog toga koriste slogan “We are your remote eLearning development department”. 
 
Pratite nas i dalje jer ćemo detaljne korake u procesu izrade eLearning rješenja, kao i konkretne savjete kako eLearning učiniti boljim, opisivati u narednim člancima.
 
 

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.