Prošla je godina bila teška za industriju odjeće, koja je zabilježila pad prodaje za oko 17 posto, prema Euromonitoru, a budućnost je neizvjesna.
Europski i američki lanci trgovina odjećom ne uspijevaju se riješiti zaliha i smanjuju narudžbe proljetnih kolekcija, a tvornice u Bangladešu uzalud čekaju narudžbe, jer u covid-svijetu najviše se traže – pidžame.
Globalna industrija odjeće tek se počela oporavljati od teške 2020., kada je stigao novi udarac – novi val širenja virusa i ograničenja kojima ga vlade pokušavaju zaustaviti, ali i neujednačeni programi cijepljenja - prenosi Pd.
Neki lanci još se nisu uspjeli riješiti prošlogodišnje odjeće, koja bi u normalnim vremenima ‘planula’ na rasprodajama. Britanski Primark ima tako na skladištu kolekciju za proljeće/ljeto 2020., vrijednu 150 milijuna funti, i 200 milijuna funti vrijednu kolekciju za jesen/zimu.
U konzultantskoj kući McKinsey vrijednost neprodane odjeće u svijetu, u trgovinama i na skladištima, procjenjuju na 140 do 160 milijardi eura, što je više nego dvostruko više od normalne razine.
Narudžbe nisu stigle
Britanski Marks & Spencer i njemački Hugo Boss naručili su za ovogodišnju proljetnu kolekciju manje odjeće no što su običavali.
Problemi se prelijevaju na velike proizvođače odjeće, poput Bangladeša, koji se uvelike oslanja na izvoz tekstila.
Tvornice se bore da ostanu otvorene
Bangladeško Udruženje proizvođača i izvoznika odjeće provelo je anketu u pedeset tvornica i utvrdilo da su ove sezone primili 30 posto manje narudžbi nego inače, zbog predbožićnih zatvaranja u većem dijelu Europe.
Novi problem stigli su u siječnju s novim mjerama blokade.
„Narudžbe obično stižu tri mjeseca unaprijed. No, narudžbe za ožujak nisu stigle”, rekao je vlasnik tvornice Shahidullah Azim, čiji su klijenti sjevernoamerički i europski trgovci.
„Radimo s 25 posto kapaciteta. Imam neke naloge da tvornica radi do veljače, no nakon toga ne zna kakvu će nam biti budućnost. Teško je reći kako ćemo preživjeti“, dodao je Azim.
Pidžame su ‘in’
Prošla je godina bila teška za industriju odjeće, koja je zabilježila pad prodaje za oko 17 posto, prema Euromonitoru, a budućnost je neizvjesna.
Procjene za 2021. godinu kreću se od pesimističnih McKinseyevih predviđanja da će pasti 15 posto do Euromonitorovih procjena da će se smanjiti ‘samo’ 11 posto.
Ukazuje li se kakva svijetla točka? Kakvo-takvo olakšanje donijela je popularnost pidžama tijekom blokade.
„Ako želite znati što se nosi u Velikoj Britaniji – u modi su opet pidžame“, rekao je u siječnju izvršni direktor Marks&Spencera Steve Rowe.
Hugo Boss aludirao na isti fenomen, smanjivši ponudu klasične poslovne odjeće i proširivši onu za dom i slobodno vrijeme.
Nekim proizvođačima to je slaba utjeha.
„Potražnja za pidžamama nikada nije bila veća, no ne možemo svi raditi pidžame”, poručuje Ali.
Izvor: Pd