Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Sve je veći jaz između višeg menadžmenta i ostatka radne snage

Prema novom PwC-ovu istraživanju, u planovima vodstva poslovna kultura je na sve višemu mjestu, ali jaz u njenoj percepciji između višeg menadžmenta i ostatka organizacije nikada nije bio veći.

Sve je veći jaz između višeg menadžmenta i ostatka radne snage

PwC-ovo istraživanje 2021 Global Culture Survey, promatrajući stavove 3.200 radnika širom svijeta, otkriva da je višem rukovodstvu kultura izvor konkurentske prednosti i strateški prioritet, ali nije prioritet u očima ostatka radne snage.

U istraživanju se 69 posto ispitanika izjasnilo da se njihova organizacija uspjela prilagoditi tijekom prošle godine te da je njihova poslovna kultura izvor konkurentske prednosti. Podaci jednako tako pokazuju da je vjerojatnije da će ispitanici koji kažu da njihova organizacija ima prepoznatljivu kulturu također vidjeti povećanje prihoda i zadovoljstvo kupaca i zaposlenika. Tri četvrtine višeg menadžmenta, njih 72 posto, slaže se da njihova poslovna kultura pomaže u ostvarivanju uspješnih inicijativa za promjene.

Na globalnoj razini, 73 posto ispitanika koji tvrde da je kultura izvor konkurentske prednosti kaže i da je brzo donošenje odluka postalo lakše ili je bilo jednako tijekom pandemije. Udio ljudi koji se slažu s tom tvrdnjom porastao je u SAD-u (81 posto), Ujedinjenom Kraljevstvu (77 posto) i Kini (81 posto). Suprotno tome, samo 57 posto ispitanika na globalnoj razini koji tvrdi da kultura nije izvor konkurentske prednosti smatra da je donošenje odluka bilo lakše ili jednako tijekom pandemije. U Kini je taj postotak pao na 38 posto, dok je u Indiji porastao na 68 posto.

Rezultati globalnog istraživanja pokazuju jasnu podjelu između onih koji kažu da je njihova kultura prepoznatljiva i onih koji kažu da nije, odnosno da je sljedeće postalo lakše ili je ostalo jednako:
coaching i razvijanje talenta (55 posto u odnosu na 41 posto)
– razvoj ili održavanje osjećaja zajedništva (60 posto u odnosu na 43 posto)
– odgovaranje na potrebe korisnika (66 posto u odnosu na 57 posto)
– inovacije novih proizvoda i usluga (66 posto u odnosu na 56 posto)
– proizvodnja/isporuka očekivanih rezultata (63 posto u odnosu na 51 posto).

Bhushan Sethi, jedan od globalnih PwC-ovih rukovoditelja zaduženih za ljude i organizacije, kaže da organizacije koje promatraju kulturu kao ono što ih razlikuje od drugih i izvor konkurentske prednosti bolje održavaju osjećaj zajedništva, bolje odgovaraju na potrebe kupaca, inoviraju s većim stupnjem uspjeha i postižu bolje poslovne rezultate. 

Kultura je niže na listi prioriteta u očima ostatka radne snage

Podaci pokazuju da je kultura niže na listi prioriteta u očima ostatka radne snage. U 2018. godini, 66 posto ključnih radnika na prvoj liniji vjerovalo je da je kultura važnija od strategije ili operativnog modela naspram 46 posto u 2021. Slično tome, razlikuje si i način na koji osoblje na različitim razinama gleda na svrhovitost, 77 posto višeg rukovodstva navodi da osjeća osobnu povezanost sa svrhom tvrtke za razliku od samo 54 posto u ostatku radne snage.

Stavovi u odnosu na raznolikost, pravednost i uključenost (diversity, equity and inclusion - DEI) najočitije pokazuju podjelu: podaci pokazuju prosječan jaz od 20 bodova između stavova menadžmenta i svih ostalih o temama u vezi s DEI-om. Ovaj jaz raste do prosječne razlike od 30 bodova u SAD-u i 35 posto u Japanu. Suprotno tome, u Indiji je prosjek razlike samo 10 bodova.

Tri četvrtine višeg menadžmenta (71 posto) smatra da mogu biti 'svoji' na poslu, naspram samo 52 posto srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. U SAD-u, 96 posto višeg menadžmenta navodi da mogu biti 'svoji' na poslu, naspram samo 60 posto višeg menadžmenta u Japanu. Kod ostatka američke radne snage 62 posto njih osjeća se ugodno naspram samo 19 posto običnih radnika u Japanu.

Slično tome, 61 posto višeg menadžmenta na globalnoj razini vjeruje da njihova organizacija potiče raspravu o osjetljivim i neugodnim temama, za razliku od 42 posto srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. Ovdje je podjela najjasnije vidljiva u Kini, gdje 70 posto viših čelnika navodi da potiču raspravu u odnosu na samo 31 posto za ostatak radne snage.

Za kraj, 69 posto višeg menadžmenta vjeruje da njihova organizacija prihvaća fleksibilnost i prima ljude s različitim potrebama, naspram 51 posto srednjeg menadžmenta i ključnih radnika na prvoj liniji. Međutim, u Indiji je raspon između viših čelnika najniži jer 78 posto radne snage vjeruje da njihova tvrtka prima ljude s različitim potrebama u odnosu na 90 posto višeg menadžmenta.

"Razilaženje u stavovima prema raznolikosti, pravednosti i uključenosti najvažniji je nalaz iz ovogodišnje studije. U kontekstu brzih promjena društvenih i kulturnih očekivanja, koja se nameću poduzećima, čelnicima je imperativ suočiti se sa zabrinutošću u vezi s DEI-om. To može uključivati angažiranje unutarnjih i vanjskih dionika kako bi definirali, obvezali se i pratili napredak prema uključivom ponašanju i načinima rada koji grade društveno povjerenje i omogućavaju održive poslovne rezultate", komentirao je Bhushan Sethi.

Izvor: privredni.hr

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.