Share
Tweet
Share
Pošalji prijatelju

Savjeti za uspostavljanje dobrih odnosa na poslu

Ako želite biti cijenjeni u poslu, uvjerite se da se svi drugi u vašoj okolini uvijek osjećaju dobrodošlima.

Savjeti za uspostavljanje dobrih odnosa na poslu

Kad god se ljudi okupljaju u bilo kojem socijalnom okruženju uvijek postoji jedna osoba koja je u središtu pažnje. Svi ostali tada žele biti u blizini te osobe i nesvjesno traže njegovo ili njeno odobravanje. U gotovo svakom slučaju najpopularnija osoba u prostoriji je ona koja je bila najučinkovitija u prvoj interakciji s drugima. Ta sposobnost da se uspostavi dobar odnos s drugima već od prve interakcije, može biti (a često jest) postignut nesvjesno pa često djeluje i među ljudima koji imaju ograničene socijalne vještine, piše profitiraj.hr.

Ključ za uspostavljanje dobrih odnosa

Dok uspostavljanje konverzacije i dobrog odnosa s drugima, nekima dolazi prirodno i ne predstavlja nikakav problem, pogrešno je vjerovati da svi imaju tu sposobnost kao i da je to nešto što se može svjesno trenutno razvijati. Uspostava kvalitetne komunikacije kao i sve druge vještine ljudskih odnosa se mogu naučiti. Tako dr.Earl Taylor smatra da se ključ za uspostavljanje dobrih odnosa nalazi u oslanjanju na druga iskustva u životu pojedinca, gdje do ostvarivanja interakcije dolazite prirodno i bez problema.

Odnosite se prema drugima kao prema počasnim gostima

Neki ljudi pogrešno vjeruju da se poslovni razgovori lakše vode ako počinju s ukazivanjem ili pozivanjem na zajednička iskustva iz privatnog života, kao neki nedavni sportski događaj. No takve primjedbe često izazovu suprotan efekt. Primjerice, postoje osobe koje nemaju apsolutno nikakav interes za sport. Ali čak i ako je vaš sugovornik ljubitelj sporta bilo koje vrste, možete s njim ostvariti razgovor o zajedničkoj najdražoj nogometnoj momčadi, ali to je razgovor koji ste i vi kao i vaš sugovornik mogli voditi s bilo kim. Mnogo učinkovitije je, tvrdi Taylor, kada se sastanete s nekim po prvi put, vizualizirati tu osobu kao počasnog gosta u vašem domu ili bilo gdje drugdje. A ako ste kao većina ljudi, kada ugostite nekoga u svom domu, biti će vam drago vidjeti i htjeti ćete da se ta osoba osjeća ugodno i dobrodošlo. Dok su specifičnosti onoga što bi se moglo reći u poslovnoj situaciji različite od onoga što možete reći gostu u svom domu, ako su motivacija i stav iza izgovorenih riječi iste, dobiti ćete i iste rezultate.

Razgovori koji grade prijateljstva

Nakon početnog pozdrava započnite razgovor uz napomenu koja daje na znanje drugoj osobi da ste uložili vrijeme i razmišljali o njegovim ili njezinim poslovnim brigama i problemima. I tada samo nastavite s pitanjima, jer ona će vas odvesti do razgovora.

Na primjer, na sastanku s nekim tehničkim stručnjakom možete započeti razgovor napominjući kako ste čuli da je predstavio rad na tehničkoj konferenciji, a nakon toga postavite pitanje kakve reakcije je dobio na rad.

Specifičan sadržaj vaše prve napomene je daleko manje važan od skrivene poruke koju sadrži – kako vam je dovoljno stalo do te osobe da ste uložili i dodatni napor informirati se o njegovu poslu, pomoći u rješavanju poslovnih pitanja i problema. Kada ste iskreno zainteresirani, osoba s kojom razgovarate će zapamtiti osjećaj da je bila cijenjena, i dugo nakon što će zaboraviti predmet ili cilj tog sastanka. Budite dosljedni i biti ćete dobrodošli svugdje jer će vas smatrati stručnjakom u postizanju ozračja u kojem se svi osjećaju ugodno i dobrodošlo.

Izvor: profitiraj.hr

MojPosao koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda stranice slažete se sa korištenjem kolačića o kojima možete pročitati više.