Ako u konkurentnom segmentu tržišta rada posloprimci biraju, što poduzeti da odaberu vašu tvrtku i ostanu?
Zadovoljstvo angažira
Pojam angažiranosti na radnom mjestu već smo spominjali, a proizlazi iz zadovoljstva radom. Prema istraživanju MojPosao i više od trećine zaposlenika nezadovoljno je svojim trenutnim poslom, a kao dominantna reakcija na nezadovoljstvo je upravo promjena radnog mjesta (95% žena i 75% muškaraca). Nije teško zaključiti koje je prvo oružje u borbi za zadržavanje talenata – održavanje zadovoljstva zaposlenika. Trend je zabilježen i na globalnoj razini te čak 8 od 10 zaposlenih planira u novu potragu kada se gospodarska situacija stabilizira.
Odlazak baby boomer-a
Generacija rođenih u 60-ima polagano je na zalasku karijere, a loša vijest je što zamjene još nisu sazrele. Taj je trend posebno uočljiv na zapadu gdje se provode različite mjere zadržavanja; prilike za usavršavanje, mentorstvo, rad na uzbudljivim projektima i sl. U svakom slučaju, prije nego li odu, poduzmite sve da ostave znanje u tvrtki.
Razvoj ili odlazak
Nova generacija posloprimaca munjevito raste i profesionalno napreduje, njihovi životopisi su impresivni ali nije ih lako pridobiti. Žele priliku za razvojem, ne samo za radom. Ako osjete stagnaciju možete biti sigurni da će radna uzbuđenja potražiti negdje drugdje.
Fleksibilnost na cijeni
Posloprimci danas žele više slobode i fleksibilnosti u radu koju su neke od temeljnih stavki ravnoteže poslovnog i privatnog života. Iscrpljenost koja pogađa svakog trećeg Amerikanca znak je potrebnih promjena u organizaciji rada.
Management generacija
Danas više nego ikad, i do 4 generacije zaposlenika dijele radni prostor. No rupe među njima i dalje postoje, a uloge managera su da sagrade mostove kako bi se što bolje timski surađivalo. Međusobno razumijevanje dovest će do bolje suradnje i veće satisfakcije postignutim rezultatima.
Privlačenje novih talenata
Regrutirate li novu radnu snagu svakako naglasite svoju kompetitivnu prednost na tržištu rada. Ako uvjerite posloprimce da su uvjeti rada bolji nego kod konkurencije obogatit ćete svoju tvrtku za puno više od samo novog zaposlenika, dobit ćete možda i najboljeg. Prema podacima , od 2003. u poduzetništvo je ušlo preko milijun Amerikanaca, polovica mladih iz Velike Britanije pokreće svoj biznis, a u Hrvatskoj s poticanjem poduzetničke klime možemo očekivati slične pokazatelje. Ne samo da talenti odlaze s tržišta radne snage, već vam mogu postati i konkurencija.
Posloprimci biraju
Odnos ponude i potražnje mijenja se i poslodavci više ne mogu očekivati da će imati kvalitetne zaposlenike samo na osnovi pružene mogućnosti zaposlenja. Umjesto završnih razgovora vodite razgovore za ostanak najboljih.
Plaća nije jedina motivacija
Sustav nagrađivanja se proširio i plaća više nije jedino sredstvo pregovora. Ne nagrađuje se samo rad, nego i rezultati, dijele se bonusi i nenovčane nagrade. Ključ je u otkrivanju potreba i pronalaženju najboljeg rješenja za sve.
Promjene u managementu
Demografski podaci pokazuju da će se u narednih 10 godina udio managerskih pozicija povećati za 25%, no ujedno će se za 15% smanjiti broj managera u dobi od 25-44 godine. Istodobno, rast će opseg njihovih zaduženja. Za uspješno poslovanje tvrtke ključno će biti naći ravnotežu između kontroliranja i stvarnih potreba za upravljanjem.
Ugodna radna okruženja
Nakon svega što smo nabrojali da posloprimci očekuju od poslodavaca, za kraj ostaje još jedan 'zahtjev'. Žele ugodno radno okruženje; u koje rado dolaze ujutro jer osjećaju da je to mjesto na kojem ih se uvažava ne samo kao zaposlenike nego i osobe. Osjećaj pripadnosti grupi osigurava ostanak i kad druge okolnosti nisu idealne.