Zdrava komunikacija s nadležnom osobom važna je i toj osobi i Vama. Postoji pet bitnih aspekata koje bi trebali imati na umu kad razgovarate s nadležnom osobom.
1.Morate znati slijediti upute
2.Morate znati kako postaviti pitanja
3.Trebate izvijestiti o svim problemima i rezultatima na poslu
4.Trebate točno zapisati i predati poruku svom šefu
5.Trebate razgovarati o dostignućima svog posla
Slijediti upute važno je cijelo vrijeme, a pogotovo dok ste na probnom roku. Nadležna osoba će paziti kako radite. Upotrijebite svoja osjetila da pravilno slijedite upute.
Fokusirajte svoju pažnju na nadležnu osobu, i ne dopustite da Vam buka ili neka druga smetnja odvlači pozornost.
Slušajte što Vam se govori.
Ako Vam neki pojmovi nisu jasni, pitajte da Vam se objasni. Slušanje također znači i interpretaciju neverbalnog govora: govora tijela, gesta i intonacije glasa. Ako Vas nešto od toga zbunjuje, pitajte da Vam se razjasni. Neki put nadležna osoba demonstrira kako ćete raditi. Ako je potrebno, neka Vam nekoliko puta ponovi proces sve dok potpuno ne shvatite. Često je zadatak kompleksan, pa je potrebno vremena da se objasni. U takvim slučajevima, vjerojatno ćete dobiti općenite upute. Ako postoje detalji koji Vam nisu jasni, zatražite pomoć da možete nastaviti raditi.
Ako ste slušali i gledali, pitajte. Korektna nadležna osoba bi Vas trebala ohrabriti da pitate. Bolje je postaviti pitanje nego napraviti pogrešku zato jer niste razumjeli.
Zapisujte u notes važne stvari koje trebate zapamtiti u vezi instrukcija koje ste dobili. Ne zapisujte dok nadležna osoba govori ili pokazuje. Napravite to samo za vrijeme pauze u instruktaži.
S dozvolom nadležne osobe, pokušajte obaviti zadatak. Osigurajte da ste kompletno obavili zadatak. To može uključivati pospremanje alata ili čišćenje radne površine. Nemojte otići s posla bez da ste ga obavili do kraja.
(T.K.)
Izvor: