Znati kako se odnositi s ljudima je jednako važno kao posjedovati određeni talent za obavljanje nekog posla. Samo pomislite na najgoreg šefa kojeg ste imali? Sjećate li se kako se njegov konačan nedostatak komunikacijskih vještina u ljudskim odnosima odrazio na uredski moral i produktivnost? Koliko ste bili očajni u želji da pobjegnete od tamo?
Uspješan čovjek je polu radnik, polu diplomat. On shvaća kako je za rad s drugim ljudima potreban jedan posebni "touch", pogotovo u današnje vrijeme naglih temperamenata i olake povrede osjećaja. On se drži onoga što je rekao Dale Carnegie: "Kada radite s ljudima, zapamtite kako nemate posla s bićima logike, već bićima osjećaja, koja su puna predrasuda, a motivirani su ponosom i taštinom."
Donosimo vam nekoliko bitnih pravila ljudskog ponašanja na radnom mjestu. Kako bi ih u potpunosti usvojili i usavršili, morate ih dobro proučiti i učiniti ih dijelom sebe. Pretvaranje će vas odvesti u krivom smjeru, te ćete samo pogoršati stvari.
1. Zovite ljude po njihovim imenima
To je najslađi glas za svačije uši. Kada osobu zovete imenom, personalizirate poruku koju joj upućujete; ona postaje njihova i prihvaćenija. Također, ostavljate dojam brižne osobe s dobrom memorijom. To je, na izgled, jednostavni alat za spuštanje ljudskog garda. Začinite vaše rečenice imenima i započnite s pitanjima kao «Ivane, kako ste danas?»
2. Priznajte kada ste pogriješili
Neće vam se urušiti cijeli svijet, ako ste odgovorni za neku pogrešku. Priznanje svojih grešaka doista ne spada u ugodnije osjećaje koje stječete na radnom mjestu. Međutim valjalo bi naučiti kako ostaviti svoj ego postrani i priznati da niste baš savršeni. Samo nemojte pretjerati i poslati elektroničku poštu cijelom uredu s porukom "Uprskao sam" ili početi s izljevima isprika na sastanku. Jednostavno recite "Pogriješio sam, i svjestan sam toga."
3. Imajte visoko mišljenje o drugima
Neki od nas, obično obilježeni upravljački frikovi, misle kako nitko osim njih ne može obaviti posao koji će biti kompetitivan s drugima na tržištu. Nemojte biti jedan od takvih. Vjerujte mogućnostima drugih. Ponekad čak i prepuštanje nekih poslova drugim ljudima, nije stvar očekivanja već povjerenja. Vjerovanje u suradnika, potiče ga kako bi dao sve najbolje od sebe.
Istovremeno, budite strpljivi s onima koji se još upoznaju s novim dužnostima.
4. Pokažite otvoreni interes
Svatko u uredu ima veliki popis interesa, iskustava i stilova. Pokušajte saznati nešto više o njima, čak iako nemate ništa zajedničko.
Ako vam kolega kaže kako voli on – line natjecanja u računalnim igrama, pitajte ga bar jedno pitanje o tome – čak iako vas to ne zanima. Ne samo da ćete naučiti nešto novo, već ćete ostaviti nekakav dojam, te će vas ljudi po tome pamtiti.
5. Pohvalite druge
Nemojte samo reći "Dobar posao". Budite specifični u svojim pohvalama i pokažite kako ste svjesni onoga što je ta osoba upravo učinila. Dobar primjer je: "Dobro si upravljao sastankom Ivane, posebno u onom određenom trenutku". U isto vrijeme, nemojte biti kritični. Izgovorite kritiku samo onda kada to zaista trebate, ali na način da zvuči kao konstruktivni prijedlog od prijatelja.
6. Održavajte obećanja
Nemojte nešto obećavati, ako nemate namjeru slijediti ta obećanja. Vaš kredibilite uvelike ovisi i o vašim riječima. Ako niste pouzdani nećete daleko dogurati u svojoj karijeri.
7. Pokažite zahvalnost
Ako vam netko učini uslugu ili krene mimo svog puta da bi nešto obavio za vas, potrudite se cijeniti njihov trud. Naravno, niste naslovljeni na usluge i nitko vam ne duguje svoje dodatno vrijeme. Ali ako vam netko obavi uslugu, zahvalite se i ponudite uslugu zauzvrat.
8. Budite promišljeni
Nemojte misliti kako će ljudi tumačiti vaše riječi rema izrazu lica. Neki će ljudi dobro proučiti svaku riječ koju mu je sugovornik uputio, tražeći suočavanje. To kod ljudi ne možete promijeniti, ali možete pažljivije strukturirati vaše rečenice. Razmislite prije nego što počnete govoriti.
Pod promišljenost također spada i shvaćanje tuđih, drugačijih pogleda, koje vi odstranjujete kao neshvatljive. Morate cijeniti mišljenja drugih, i vidjeti zašto misle na način na koji misle. Umjesto svađe, pokušajte si međusobno objasniti u kakvim se situacijama nalazite. Ne morate se slagati, ali možete reći: «Mogu te shvatiti.»
9. Opustite se
Izađite iz svog djelokruga, i ponekad pomognite drugima oko njihovih zadaća. Učinite to bez zamolbi, sami se ponudite. Rečenica: «Trebaš li pomoć?», može imati dvostruki efekt. S jedne strane, ohrabrujete druge da i sebi daju malo zraka, stvarajući ugodno radno okružje. S druge strane, osigurali ste si uslugu za neki drugi put, jer dobrota se uvijek vraća.
10. Budite skromni
Prevelik napor, da bi zadivili svoje kolege i nadređene, mogli bi rezultirati suprotno. Nitko ne voli hvalisavce. Ako ciljate na to da vas drugi hvale, morat ćete se potruditi biti strpljivi. Vaš će trud biti prepoznat samo onda kada dopustite ljudima da ga sami uoče, umjesto da im ga nabijate na nos. A ako čak i smanjite cijenu vašeg uspjeha, bit ćete još više cijenjeni zbog poniznosti.
11. Pomognite sačuvati tuđi ugled
Svi griješimo. Sjetite se samo zadnjeg puta kada ste vi počinili neku ogromnu grešku. Niste li zaželjeli da netko stane u vašu obranu, i umiri novonastalu situaciju. E pa isto to učinite vi za druge. Nasmijte se i recite kako se takve situacije događaju i najboljima. Ako je prikladno, nemojte tražiti prevelike riječi, već se samo malo osvrnite na pogrešku.
Siguran prolaz kroz minsko polje
Radno mjesto se može promatrati kao minsko polje puno krhkog ega i osjetljivih osjećaja. Biti svoj, je jedini način na koji možete proći kroz njega. Budite diplomat na svom radnom mjestu, koji se zna odnositi prema ljudima. U današnje je vrijeme, običan radnik koji najbolje razumje ljudske odnose, najprikladniji za voditeljsku poziciju. Vaši nadređeni vjerojatno i znaju to. Jednom će to i primijetiti.
(V.K.)
Izvor: