Kako izbjeći neumjesnu upotrebu Interneta
Primjer: Marko je bio zaposlenik u usponu u jednoj od Fortune 100 tvrtki (lista 100 najznačajnijih tvrtki u SAD). Njegovi nadređeni su bili jako zadovoljni njegovim radom.
Jednog dana Marko je morao odgovarati na telefonske pozive, a istovremeno je surfao Internetom. Kad mu se na ekranu pojavio oglas za stranicu koja je sadržavala pornografski materijal, Marko ju je otvorio, te je nastavio surfati. Prije nego što je postao svjestan što je napravio, karijera mu je bila osuđena na propast.
Dva tjedna kasnije, Markov nadređeni, pozvao ga je u svoju sobu na razgovor i predočio mu ispis na kojem je Marko prepoznao stranice po kojima je surfao. Priznao je krivnju i pristao potpisati pismo kojim dobiva ukor.
«Nikad se nisam osjećao posramljenijim u životu, ni profesionalno, a ni osobno.», kaže Marko te nastavlja: «Slijedećih dva tjedan mi je bilo teško pogledati bilo koga u oči, a nisam mogao naći novi posao.» Marko je nastavio s uzornim radom, ali je svejedno dobio lošu godišnju ocjenu od svog nadređenog.
Svi se mi kao Marko vrlo lako spajamo na Internet. Ali ako na poslu surfamo po stranicama vlastitog interesa, koliko god one bile nevine, možemo imati problema zbog toga.
Krađa vremena
«Većina nas se brine za sebe i prvo gleda na sebe.», objašnjava Michael Foster, osnivač savjetništva specijaliziranog za rukovođenje zaposlenika high-tech generacije i sprečavanja zlouporabe Interneta. Kad smo na poslu, pomislimo: «Mogao bih pogledati mail!», a ne: «Mogao bih ukrasti vremena od svog poslodavca!».
Istraživanje , pokazalo je da je više od 60 posto američkih tvrtki uspjelo disciplinirati svoje zaposlenike da ne zlorabljuju Internet, a 30 posto ih je otpustilo radnike zbog toga.
Razmislite o slijedećim stvarima prije nego počnete surfati Internetom na poslu:
Politika pristupa Internetu
Politika pristupa Internetu (PPI) postaje popularnom. Prema istraživanju Websense-a, 82.6 posto američkih kompanija ima istaknutu PPI. U nekim kompanijama ne možete slati osobne e-mail poruke ili ih možete slati samo za vrijeme pauze za ručak ili odmora.
Slijedeće točke ukazuju na mnoge PPI-e:
Ako Vaša tvrtka nema formalni PPI, nemojte pretpostaviti da je sve dopušteno. Raspitajte se kod svog menadžera za osnovne smjernice. Ako ne dobijete jasne odgovore, razmotrite kakva bi mogla biti kultura u korporaciji.
«Svaka kompanija je drukčija», kaže Kimberly Young, osnivačica u Bradfordu, Pennsylvaniji, klinici koja se specijalizirala za internetske poremećaje, te nastavlja: «Postoje firme u kojima PPI niti ne postoji, a postoje i tradicionalne firme koje su se osnažile internetskom komunikacijom i ništa ne toleriraju. Ako pošaljete i jedan osobni e-mail možete dobiti otkaz.»
Zdrav razum
Bez obzira na PPI Vaše kompanije, mudro je razmotriti gdje i kako trošite Internet. Ponašanje i jezik u on-line komunikaciji trebalo bi uvijek ostati na profesionalnoj razini. Zaposlenici bi trebali izbjegavati gotovo sve što ne bi željeli da bude isprintano i izvješeno iznad njihovih radnih mjesta.
(T.K.)
Izvor: