Brand se veže uz sve što ima naziv: proizvodi, kompanije, države i nacije, poznate osobe, političari i obitelji. Čak i Vi možete izgraditi reputaciju i napraviti solidnu karijeru.
Sva ova imena se gomilaju, a stručnjaci tvrde da ih dnevno nastane oko 10.000, s tim da menadžment svake tvrtke tvrdi da je baš njihov brand najbolji.
O dobrom brendu najbolje sude oni kojima je on namijenjen. Međutim pitanje je kako da Vi koji proizvodite brand "pogodite" srž najbolje kvalitete?
Ona se nalazi u mogućnosti branda da potakne stvaranje emocionalne veze između proizvoda i potrošača.
U praksi, zapitajte se slijedeća pitanja:
Put stvaranja dobrog branda baziran je na onome što ljudski mozak pohranjuje, čega se prisjeća i kako pamti. Počinje s rigoroznim ocjenjivanjem Vaše publike i njihovim stajalištem o brandu.
U slučaju marke automobila, ljudi se npr. sjete prvog poljupca u autu, ali se isto tako mogu sjetiti i kako ih je određena vrsta gume iznevjerila. U svakom slučaju, kako brand napreduje, isprepliće se sa znatnom količinom buke u kolektivnim sjećanjima primatelja. Kao dio tog napora, brand teži izoliranju koji je shvatljiv do te mjere da oni određeni izaberu brand koji im odgovara.
Mnoge kompanije, npr. pivovare su se uspješno fokusirale na korisnike koji mogu popiti paket od šest piva bez ustajanja sa stolice. Grupa tih ljudi predstavlja ciljanu skupinu, koja je ustvari podskupina svih ljudi koji piju pivo.
Nekad se vjerovalo da talijanski automobili teško pale za maglovitog zimskog jutra, te da je njihova tehnologija jeftina i nepouzdana. Više nije tako. S dolaskom globalizacije sva tehnologija i menadžerske tehnike su svima dostupne. Kako svi opipljivi proizvodi danas imaju slične funkcije, kompanije se moraju fokusirati na ono neopipljivo, usluge i branding, kako bi ostale uspješne.
Hvaljenje o količini memorije koju kompjuter posjeduje ili broj cilindara koji automobil ima ugrađen u svoj motor, postaje stvar prošlosti. Snaga emocija utječe na to da sve svi okreću za jednim Harley-Davidsonom.
Veliki brandovi su puno više od samog zbroja njihovih dijelova. Nitko ne mari od čega se najpoznatije crno osvježavajuće piće proizvodi. Svi ga znaju pod jednim imenom. U tome leži veličina branda.
(T.K.)
Izvor:
brandchannel