Metoda '20 ključeva' pokazala se vrlo uspješnom u mnogim svjetskim tvrtkama u kojima je podigla učinkovitost i profitabilnost, a za hrvatske tvrtke posebno je pogodna jer im može pomoći u procesu prilagodbe na standarde poslovanja u Europskoj uniji.
Rečeno je to na tribini udruge Hrvatski izvoznici 'Kako hrvatske tvrtke povećavaju konkurentnost pomoću 20 ključeva - kako poslovati brže, bolje i jeftinije'.
Metodu je kao učinkovitu prepoznala i država, odnosno Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, koje u suradnji s konzultantskom tvrtkom Deloitte provodi program njezinog uvođenja.
Tako Ministarstvo gospodarstva tvrtkama sufinancira 40% troškova uvođenja metodologije 20 ključeva, a prema riječima pomoćnika ministra za poticanje ulaganja i izvoza Slobodana Mikca, program će trajati tri godine, u njega je dosad uključeno 30 tvrtki, a računa se da će ih biti više od 50.
Uvođenje metodologije '20 ključeva', dodao je, dolazi u pravom trenutku, u kojemu je hrvatsko gospodarstvo pod pritiskom povećanja efikasnosti i konkurentnosti uslijed procesa prilagodbe europskim standardima, pri čemu je neophodno uvođenje učinkovitih organizacijskih oblika i metoda upravljanja.
Metodu '20 ključeva' razvio je japanski profesor Iwao Kobayashi, a temelji se na proizvodnom sustavu proizvođača automobila Toyota. Od početka primjene, sustav '20 ključeva' uspješno je uveden u više od 20 zemalja svijeta i prepoznat je kao metoda 'kontroliranog revolucioniranja' kompanija s ciljem poboljšanja održivosti i napretka u okružju brzih promjena.
(Hina)