Vrednovanje Eventa
Dobar Event mora imati jasan cilj, određenu razinu priželjkivanih rezultata i unaprijed određen budžet. Rezultati se mjere u ostvarenom PR - u, kretanju prodaje, povećanju zapaženosti branda i slično. Još uvijek je prisutan problem vrednovanja, jer je Evente ponekad teško realno ocijeniti kao uspješne ili neuspješne.
Jedna od metoda koja se koristi i za odnose s javnošću je anketiranje ispitanika prije i nakon događaja s ciljem mjerenja promjena u poznatosti, mišljenjima, stavovima i namjeri potrošača. Osim od produkcijskih troškova i agencijskih naknada, budžet se sastoji od predviđenih ulaganja u medije i odnose s javnošću.
Organiziranje Eventa
Organizatori Eventa imaju veliku zadaću, jer ih do ostvarenja zadovoljavajućih rezultata, osim dobre ideje i planiranja, čeka i niz nepredviđenih sitnih organizacijskih problema.
Odluke organizatora vezane su uz 10 područja:
Evente je nužno kvalitetno osmisliti i unaprijed planirati, jer 70% odluka o kupnji potrošači donose na prodajnom mjestu što znači da događaji imaju stvaran i izravan utjecaj na ponašanje i volju potrošača.
Eventi ne smiju biti sami sebi svrha, već treba voditi brigu o ciljevima koji se žele postići. Kako bi poduzeće postiglo ciljeve, nužno je da se na Eventu pojave željeni gosti, bilo da je riječ o klijentima, zaposlenicima ili potrošačima. Bitno je na vrijeme "pokrenuti priču" o događaju i time osigurati komunikaciju "od usta do usta". Također, ne smije se dogoditi da se u to vrijeme održava sličan ili još gore, atraktivniji Event.
Sponzorstvo iz zasjede
Osim klasičnih, u zadnje vrijeme često nailazimo i na tzv. sponzorstva iz zasjede. Neka poduzeća intenziviraju oglašavanje i ostale oblike promocije za vrijeme Eventa, kako bi stvorila dojam i privid sponzorstva. Slabljenje utjecaja stvarnog sponzora događa se zbog oglašavanja konkurenta u istim medijima koja prate događaj ili sponzoriranjem bitne osobe ili djelatnosti koja je najviše zastupljena u događaju. Oglašavanje iz zasjede pokazalo se kao vrlo uspješno za konkurentsko poduzeće, ali se u zadnje vrijeme razmatra etičnost takvog ponašanja.
Ukoliko poduzeće očekuje puni uspjeh na tržištu, Event je neophodno integrirati u komunikacijski program poduzeća. Temeljni cilj Eventa je pronaći one događaje koji će poduzeće izdvojiti od ostalih i istodobno pojačati komunikaciju s ciljnim potrošačima.
SAVJETI poslovnog savjetnika
(V.K.)