Prema istraživanju američke fondacije Employment Policy Foundation, pokazalo je kako četvrtina novih uposlenika u američkim tvrtkama ne izdrži prvih godinu dana. Istraživanje koje je provela tvrtka Leadership IQ na uzorku od 20.000 novih uposlenika, donijelo je još frapantnije podatke koji govore njih skoro pola (46%) u tvrtki ne izdrži dulje od 18 mjeseci.
Ove brojke ne odnose samo na niže rangirane uposlenike. Dapače, niz američkih istraživanja pokazao je kako se vjerojatnost neuspjeha na novom poslu penje s rangom unutar hijerarhije tvrtke. Naime, prema istraživanju konzultantske tvrtke Development Dimensions International, čak 53% novih uposlenika u menadžmentu na novom poslu ne izdrži niti godinu dana.
FORTUNE Magazine je potaknut ovim spoznajama, odlučio intervjuirati autore knjige Sink or Swim (Potoni ili plivaj), supružnike Milo i Thuy Sindell koji se, osim pisanjem stručne literature, bave i savjetovanjem, a među njihovim klijentima nalaze se i tvrtke Charles Schwab, Cisco Systems, Wells Fargo i Yahoo!.
Zbog čega toliko novih uposlenika ne izdrži niti prvu godinu na novom poslu?
Milo: Jedan od ključnih razloga je taj što većini novih uposlenika, uključujući i menadžere, nije jasno rečeno što se od njih točno traži i koji su im ciljevi u prvih šest mjeseci ili godine dana.
Thuy: Isto tako, često im nije rečeno gdje mogu pronaći informacije koje im trebaju pa dosta vremena potreše na, metaforički rečeno, ponovno otkrivanje kotača, a za to vrijeme njihovi ih nadređeni smatraju nesposobnima jer na to troše previše vremena.
Možete navesti neke od signala po kojima se može naslutiti nevolja na novom poslu?
Thuy: Prvi je signal ako ne znate zbog čega nešto radite. Ako uposlenik ne zna svoje ciljeve, ne može ni uspjeti. Drugi signal je ako uposlenik previše govori. Treba slušati otprilike pet puta onoliko koliko sam priča.
Milo: Isto tako, jedan od znakova može biti i ignoriranje od strane suradnika. Ako vam nitko iz vašeg tima ne priđe i kaže da mu je drago što ste u timu, imate problem. Ako ne znate što vaš tim od vas očekuje, nemate šanse.
Kako se nositi s neprijateljski nastrojenim kolegama koji žele da ne uspijete?
Milo: Tri stvari. Prvo, pokušajte saznati razloga takvog stava. Postavljajte pitanja da utvrdite što se zaista događa. Drugo, promijenite pristup – koncentrirajte se na ciljeve grupe, tima ili kompanije.
Thuy: I treće: izdignite se iznad toga. Ako nište ne upali, vi morate biti ti koji će svladati to.
U svojoj knjizi navodite kako je prvih 12 tjedana ključno za postavljanje solidnih temelja u tvrtki. Što je najbitnije za nekog tko upravo počinje svoj prvi posao nakon školovanja?
Thu: Upoznati što više ljudi može te ispitati što više različitih mogućnosti i područja interesa te konstantno tražiti šansu da izgradi svoje iskustvo.
Milo: Isto tako, potrudite se da izvršite svaki povjereni vam zadatak.
U knjizi ste napisali i to da se svatko od nas na poslu bori za sebe. Što to znači?
Thuy: Od 2001. Amerikanci su ukupno izgubili 2,3 milijuna poslova zbog otkaza. Sviđalo se to nekome ili ne, uspjeh na tržištu je odgovornost svakog za sebe.
Milo: Uspješni ljudi poznaju svoje mogućnosti i nedostatke. Kao novi zaposlenik, morate znati koliko vrijedite i što vama osobno predstavlja uspjeh. Nismo svi za direktore. Ako znate što točno želite, to će vam pomoći da shvatite koje vještine su vam potrebne i koje prilike morate ugrabiti.
(V.B.)
Izvor:
Fortune Magazine