Britanska nacija je, čini se, nacija "kameleona" koji mijenjaju svoj identitet kako bi napredovali u karijeri, pokazalo je istraživanje koje je na 2.500 zaposlenika provela tvrtka Vodafone. Istraživanje je pokazalo da čak 59% njih mijenja neki aspekt svoje osobnosti na poslu, dok njih 6%, što je oko milijun i pol radnika, na radnom mjestu u potpunosti mijenja svoju osobnost.
Nosioci tog trenda su menadžeri. Čak 67% viših direktora priznalo je da očekuju razuman nivo promjene i prilagodbe identiteta na radnom mjestu. Istraživanje također pokazuje da što su zaposlenici na višem položaju u hijerarhiji tvrtke, više žrtvuju svoje osobne vrijednosti. Čak 59% poslodavaca složilo se s tvrdnjom da što je netko na višem položaju u hijerarhiji tvrtke, mora činiti više kompromisa sa samim sobom.
Promjena osobnosti je prisutnija kod žena nego kod muškaraca, pokazalo je istraživanje, a najveći "kameleoni" mogu se pronaći među onima koji rade u medijima i marketingu. Sektori u kojima zaposlenici najviše osjećaju da su njihove osobne vrijednosti usklađene s poslom su obrazovanje i zdravstvena skrb.
Rezultati otkrivaju i kako se oni koji su nedavno diplomirali nalaze pod najvećim pritiskom prihvaćanja svoje "poslovne osobnosti". Naime, čak 60% njih smatra da se moraju promijeniti kako bi bili prihvaćeni na poslu.
Dekan Henely Management Collegea, Chris Bones, kaže kako je najvjerojatnije da će oni koji najviše promjene svoj identitet, biti i najnestretniji na poslu. Prihvaćamo da su ponašanja na poslu i u privatnom životu različita. Ljudi su najsretniji kada postoji velika podudarnost između njihova poslovnog i osobnog identiteta, a najnesretniji kada te podudarnosti uopće nema, zaključuje Bones.
(T.B.)
Izvor:
Personneltoday