Mnogim posloprimcima intervju za posao predstavlja najteži dio potrage za novim poslom. Međutim, primjenom nekih ključnih savjeta, posloprimac može zablistati na intervjuu. Tako barem tvrde Mark Palmenter i Maria Garcia, diplomanti američkog sveučilišta Harvard i autori Seta za preživljanje intervjua (Interview Survival Kit).
Prepoznajte svoje osobne vrijednosti
Intervju je dvosmjerni proces u kojem je jednako važno da li tvrtka u koju se želite zaposliti odgovara vašoj osobnosti koliko i to da li vi odgovarate poziciji koju tvrtka želi popuniti. Zato je preporučljivo prepoznati u kakvoj tvrtki želite raditi što će vam tijekom samog intervjua donijeti dodatno samopouzdanje. To će, isto tako, osigurati dijealog između vas i potencijalnog poslodavca u kojem će se utvrditi da li vi i tvrtka odgovarate jedno drugom, a ne samo to da li odgovarate poziciji za koju se natječete.
Pripremite se i više nego je potrebno
Pristupite intervjuu za posao kao završnom ispitu na fakultetu. Pregledajte web-stranice tvrtke, pročitajte godišnja izvješća o poslovanju i sve press materijale do kojih možete doći. Ako tvrtka ima svoje trgovine, obavezno obiđite jednu od njih, popričajte s mušterijama i utvrdite iz prve ruke njihove stavove o usluzi ili proizvodima koje tvrtka prodaje. I najvažnije, dođite na intervju uvjereni da možete otvoreno pričati s potencijalnim poslodavcem o tome kako mu vaša prethodna iskustva mogu pomoći u trenutnim poslovnim okolnostima.
Ostavite snažan prvi dojam
Prvi dojam koji ostavite na intervjuu možda je i ključan faktor za dobijanje novog posla. Zapravo, odluke o zapošljavanju najčešće se donose unutar prvih pet minuta intervjua. Zato, isključite mobilne uređaje, ulaštite cipele, potrudite se da se prikladno odjenete i uđete u prostoriju tako da vaša pojava zahtijeva pozornost.
Pripremite i vi pitanja za potencijalnog poslodavca
Pripremite barem dva pitanja koja ćete postaviti potencijalnom poslodavcu prije kraja intervjua. Pitajte o mogućnosti za napredovanje u karijeri i profesionalni razvoj, o zadnjim velikim poslovnim pothvatima tvrtke ili o trendovima u branši. Tako ćete ostaviti dojam da ste se dosita potrudili oko intervjua kao i da ste zainteresirani za budućnost tvrtke u koju se zapošljavate. (V.B.)
Izvor:
PRWeb