Poznati list Wall Street Journal stavio je na sam vrh vrućih tema, temu brainstorming-a. Novinski tekst pod naslovom "Brainstorming je najbolji ako zaposlenici sami ugrabe ideju", pokazuje da su zaposlenici kreativniji kada je ideja njihova, negoli kada daju na sastancima podršku idejama direktora.
Grupa brainstormera, individualaca, često ostave prije započetog sastanka 5 do 10 minuta kako bi napravili nacrte artikla ili organizacijske strukture inspirirane konverzacijom, te tek tada ostale upoznaju sa svojim idejama.
Noviji brainstorm (u kojem često sudjeluju studenti psihologije) ukratko prezentira listu pravila te zatim podučava kako u 10 do 15 minuta stvoriti novelu ideja o temama koje uposlenici dobro poznaju, a mnogi im zbog toga ne pridaju na važnosti.
Osam savjeta za bolji brainstorming:
1. Iskoristite brainstorming kako biste i vi pokazali inicijativu, predložite novu idejuSnaga grupe brainstorminga upravo je u sigurnom mjestu gdje ljudi različitih ideja mogu podijeliti, miješati i proširiti svoja znanja. Ukoliko vam je jedini cilj samo prikupiti kreativne ideje, onda je za vas brainstorming gubitak vremena.
2. Ne brinite ako ljudi žive u strahu
I Sugmund Freud je uočio dobru i lošu grupu ljudi. Ako ljudi vjeruju da će biti manje plaćeni ili pak degradirani, grupa brainstorming-a je tada loša ideja. Primjerica, ukoliko vaša tvrtka godišnje otpusti 10% zaposlenika, zaposlenici bi se tada mogli bojati da će reći nešto glupo na sastancima, te tada brainstorming neće biti efikasan. Takvu grupu zaposlenika je bolje ostaviti da rade samo svoj posao.
3. Napravite samostalni brainstorming, prije grupne razmjene podataka
4. Brainstorming razmjene podataka beskorisna je ako nisu uključene i ostale kolege
Brainstorming je samo jedna od praksi koja potiče tvrtku da bude kreativnija, te ona nema nikakvu važnosti ukoliko nije kombinirana sa ostalim klijentima tvrtke jer se mnoge dobre ideje najvjerojatnije neće moći primjeniti ukoliko svi uposlenici nisu sudjelovali u donošenju ideje.
5. Brainstorming zahtjeva znanje i iskustvo
6. Dobar brainstorming je natjecateljski
Ljudi često imaju pritisak kako bi pokazali što sve znaju i kako zanje grade na drugim idejama. Rezultati istraživanja Sveučilišta Stanford pokazali su da je ideja, kojom su neke tvrtke uvele dodatnu zaradu za najbolju ideju, lošom. Uposlenici su zbog straha od loše ideje, predlagali sve manje ideja.
7. Iskoristite brainstorming za više od stvaranja novih ideja
Iako je cilj brainstorminga doslovno proizvodnja što više ideja. Vodite računa o tome tko što zna, te imajte na umu da stare i nove ideje mogu biti podrška u kreativnom radu cijele tvrtke.
8. Poštujte pravila
Najlošiji brainstorm događa se kada su njegovi članovi nesavjesni i kada se pravila ne poznaju. Jedna od najvećih pogrešaka dešva se kada voditelji grupe doslovno ne mogu prestati pričati, pa ponekad potroše i do 30 minuta na pojašnjavanje vlasitih ideja, nedajući riječ drugima.
(A.T.)
Izvor:
BusinessWeek Online