Premda se nesrazmjer u zastupljenosti muškaraca i žena na određenim znanstvenim poljima smanjuje, a sve više žena studira biologiju i druge prirodne znanosti, američka Nacionalna zaklada za znanost kaže da samo četvrtinu diplomaca na inženjerskim i kompjuterskim studijima čine žene.
To je manji udio nego što je bio prije dva desetljeća.
Pedagozi tvrde da taj zabrinjavajući trend treba preokrenuti, te veći broj djevojčica zainteresirati za znanost i tehniku ukoliko Sjedinjene Države žele ostati konkurentne na globalnom tržištu.
Dva programa na bostonskom sveučilištu Northeastern zamišljena upravo s takvim ciljem.
Laboratorij Elmo (Embedded Learning Modules) vrlo je sofisticiran i smješten u sklopu jednog od najboljih sveučilišta u Americi, ali je namijenjen studentima koji još nisu ni krenuli u školu.
Trebate razumjeti kako djeca misle i kako uče, ali i uzeti u obzir što su i sama zamijetila oko sebe i na to tome nadograđivati. Djeca ionako misle da je znanost cool; u toj dobi vrlo su uzbuđena kada uče o znanosti, kaže Marta Hersek, profesorica na Sveučilištu Northeastern.
Voditelj laboratorija Arun Benson kaže da je od ključne važnosti da se djeci predstavi znanost vrlo rano, posebice djevojčicama: Nije prerano početi niti u obdaništu i što više iskoristiti prirodnu znatiželju. Kasnije, naime, kako napreduju u više razrede, djeca gube zanimanje za znanost
Studije pokazuju da djevojčice počinju gubiti zanimanje za znanost u kasnijim razredima osnovne škole. Istraživanja, naime, pokazuju da djevojčice, općenito govoreći, vole stvarati predmete koji rješavaju probleme, koji pomažu ljudima.
(A.T.)
Izvor:
VoA