Europljani moraju sve dulje putovati do svojih radnih mjesta, pokazala je studija europskih stručnjaka, koji su utvrdili da je u proteklih 10 godina udaljenost između mjesta stanovanja i mjesta rada u Europi povećana za 50 posto.
Studija je provedena u pet europskih gradova: Beču, Bologni, Barceloni, Lyonu i La Coruni. Pokazala je, između ostalog, da je u 15-godišnjem razdoblju postotak zaposlenih Europljana koji do radnog mjesta putuju više od 40 kilometara udvostručen, dok je broj prijeđenih kilometara povećan za jednu trećinu.
Autori su utvrdili i da je u proteklih 10 godina broj radnih mjesta u predgrađima velikih gradova zabilježio veći rast u odnosu na broj radnih mjesta u središtu grada.
U razdoblju od 20 godina mobilnost Europljana porasla je za 11% i taj je trend ojačao također u prvom redu u predgrađima, gdje je 85% stanovništva upućeno na automobil. Ta su područja istodobno slabija gledano iz socijalne perspektive, konstatirali su autori.
Osamdeset posto Europljana posjeduje automobil koji im je, po njihovom tumačenju, nužan za normalno odvijanje svakodnevnih aktivnosti. Pritom kategorije građana s nižim primanjima upotrebljavaju starije i automobile koji predstavljaju veće opterećenje za okoliš.
Studija je također pokazala da siromašnije obitelji izdvajaju 25% mjesečnog budžeta za popravke automobila odnosno za upotrebu sredstava javnog prijevoza.
Mobilnost nije apstraktan pojam već odlučujući faktor naše svakodnevice koji bitno utječe na kvalitetu našeg života, zaključuju autori studije.
(Hina)