Na početku svake godine analiziraju se rezultati iz protekle, objavljuju liste najuspješnijih tvrtki, najboljih poslodavaca te najboljih poslovnih poteza. No, CNN Money je objavio listu najgorih poslovnih poteza prošle godine.
U neke od zanimljivijih i niže rangiranih poslovnih promašaja ubraja se poštanska markica britanske poštanske službe. Naime, mnogi Britanci su se pobunili protiv nje jer smatraju da na njoj Djed Božićnjak izgleda kao da obavlja nuždu u dimnjak. Pobunila se i engleska crkva, no iz razloga što smatraju da na markicama nedostaje pravog božićnog duha.
Reklamni slogan tvrtke Fiji Water sa sjedištem u Los Angelesu "Na deklaraciji piše Fiji zato što boca nije punjena u Clevelandu" kojom se rugaju tom gradu, nagnale su vlasti Clevelanda da provedu testove te vode. Rezultati su pokazali da Fiji voda u boci sadrži 6,3 mikrograma otrovnog arsena po litri, a voda iz slavina u Clevelandu uopće ne sadrži opasnu supstancu.
Iako je primamljiva za mnoge, ideja umlaćivanja vlastitog šefa za Kineze je postala stvarnost. Naime, u Nanjingu je otvoren kafić "Rising Sun Anger Release Bar", u kojem su se zaposlenici mogli riješiti nagomilanog bijesa. Vrijeđanje, psovanje, gađanje čašama, čak i udaranje bili su ponuđeni posjetiteljima, koji su svoj bijes iskaljivali na zaposlenicima kafića opremljenima zaštitnom opremom te odjevenima poput omraženih šefova.
Da nisu niti službena tijela oslobođena loših odluka pokazuje primjer Komisije za sigurnost potrošača u SAD-u. Oni su bili zabrinuti zbog mogućnosti da se prijenosno računalo (laptop) pregrije ili da mu eksplodiraju baterije pa su napisali preporuku kako ga koristiti: "Ne koristite svoje računalo na krilu" ("Do not use your computer on your lap").
Drugo mjesto ljestvice, na kojoj se nitko ne želi naći, pripalo je zračnim prijevoznicima Northwest Airlines. U srpnju su objavili bankrot te dali otkaze tisućama zaposlenika, ali su im prije toga podijelili korisni priručnik pod nazivom "101 način kako uštedjeti".
Savjeti uključuju i kopanje po kontejnerima za smeće, spravljanje vlastite hrane za dojenčad, korištenje starih novina kao zahoda za mačke te šetnje kroz šumu kao jeftine alternative za društvene izlaske.
Na prvo mjestu zasjeo je američki lanac trgovina Wal-Mart, koji se tu našao zbog mnogobrojnih gafova. U pokušaju promjene javne percepcije zaposlili su tvrtku za odnose s javnošću Edelman, koja je koristila taktiku iz političkih utrka.
Žestoko su promovirane promjene u Wal-Martu, poput boljeg zdravstvenog za zaposlenike, viših početnih plaća, novih trgovina u siromašnim naseljima te relativno jeftine organske hrane. Rezultat preagresivne kampanje je bio kontraproduktivan, pa je do kraja 2006. Wal-Mart doživio prvi kvartalni pad profita u posljednjih 10 godina.
(T.N.)
Izvor:
CNNMoney